Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 76 / Bezoekers Vandaag: 4648
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 285
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 rijwindow
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

appie

Netherlands
17 berichten

Geplaatst - 22 mei 2009 :  23:08:55  Toon profiel  Reageer met citaat
beste mensen.

het lukt niet altijd om zelf een probleem op te lossen,daarom is het fijn om dan terug te kunnen koppelen met dit forum .
in het rijwindow van een loc zie je allerlei symbolen staan.
bij mij zijn er 8 rijwindow,s die geven een blauw driehoekje wat staat voor automatisch rijden ,indien nodig kan je daar op klikken.
maar ik heb 2 rijwindow,s die geven dat blauwe driehoekje niet door.
wat is er wat ik fout doe,ik ben er al een tijdje mee bezig maar krijg het niet goed. kan wel de loc van het ene naar het andere blok slepen ,dat werkt natuurlijk ook maar ik wil graag weten wat ik fout doe. ik wacht jullie reactie af.bijvoorbaat dank. afzAlbert Schuling.

A.Schuling

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 23 mei 2009 :  00:18:30  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door appie


bij mij zijn er 8 rijwindow,s die geven een blauw driehoekje wat staat voor automatisch rijden ,indien nodig kan je daar op klikken.
maar ik heb 2 rijwindow,s die geven dat blauwe driehoekje niet door.




Staan die loks in hetzelfde blok als je gaat vergelijken en hebben ze even lange treinen aan de haak en van hetzelfde treintype ?

Het blauwe driehoekje wil alleen zeggen dat de lok automatisch slechts één richting uitkan, niet meer en niet minder.

Heeft hij dat blauwe blokje NIET, dan weet hij (koploper) niet waarheen.
Ofwel zijn er meerdere mogelijkheden en dan mag jij beslissen (slepen).
Ofwel zoveel beperkingen dat hij niet automatisch "weg kan" en dan moet jij misschien enkele beperkingen weghalen.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

appie

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 23 mei 2009 :  11:11:25  Toon profiel  Reageer met citaat
beste theo.dank voor je reactie. ik had wel naar de treinlengte en treintype gekeken maar uitgerekend deze 2 treinen konden meerdere richtingen uit,dus dat is ook weer opgelost. hartelijk dank.haastige
spoed is zelden goed.

A.Schuling
Ga naar bovenaan de pagina

hkkh1908

Belgium
32 Posts

Geplaatst - 23 mei 2009 :  14:00:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Albert

Het blauwe driehoekje verschijnt normaal niet in het rijwindow wanneer de loc meer dan 1 volgend blok kan kiezen.
Wanneer je in aanvullende blokgegevens "Vertrek is naar 1 richting" aanvinkt dan is het blauwe driehoekje altijd zichtbaar en maakt koploper zelf een keuze uit alle mogelijk vervolgblokken. Het spreekt vanzelf dat zulks enkel mogelijk is wanneer er effectief maar in 1 richting wordt gereden!!

Mvg Hendrik

Bewerkt door hkkh1908 op 24 mei 2009 16:07:00
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina