Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 407 / Bezoekers Vandaag: 14626
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Kloppen deze lijnen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

redwolf2602

Netherlands
33 berichten

Geplaatst - 29 apr 2009 :  19:28:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van redwolf2602  Reageer met citaat
Hoi Allemaal

Kloppen deze lijnen (zie foto)
Ik heb met iemand een discussie gehad, die persoon zegt dat blok 1 niet naar blok 3 kan klopt dit verhaal.


erwinv

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 29 apr 2009 :  19:59:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Erwin,

Zou niet weten waarom het niet zou kunnen, maar zonder te weten hoe je baan in elkaar steekt valt er eigenlijk niet veel over te zeggen.
Dan zou je je datbase moeten uploaden.

Mvg Ab Boezerooij

Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

redwolf2602

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 29 apr 2009 :  20:20:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van redwolf2602  Reageer met citaat
Hoi allemaal

Ik wil best mijn DB plaatsen, maar wat ik gek vind, stel ik haal de lijn weg van blok 1 naar blok 3 hoe komt de trein dan van blok 1 naar blok 3.

Db van hoe ik het heb simulatie
Veranderen is toegestaan, graag even vertellen hoe het anders kan.

gr erwinv (beginner)

Download Attachment: Erwin.bck
161,07 KB
Ga naar bovenaan de pagina

teppp01

Netherlands
87 Posts

Geplaatst - 29 apr 2009 :  21:37:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Edwin,

het rijden van blok 1 naar 3 geeft geen problemen hoor hier heb je niets verkeerd gedaan.

Andersom van 3 naar gaat niet lukken omdat je hierbij de
blokken 1, 2 en 12 t/m 20 als twee richting blok nr 2 hebt gedefinieerd. als je deze weer op 0 zet is en niets aan de hand.

Deze functie gebruik je als er een baanvak is bestaande uit meerdere
blokken achter elkaar zonder wissels, die in 2 richtingen bereden kunnen worden. Dit om te voorkomen dat er 2 loks met de kop tov elkaar komen te staan en geen kant meer op kunnen. Lees hierover maar eens het help file.

mvg

Piet


Rij sinds 5 jaar met Koploper, Intellibox en Trix Express met par63 en dec63
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 29 apr 2009 :  21:50:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Erwin,

Ja kan inderdaad niet blok 1 met blok 3 verbinden, dus het verhaal klopt.
Volgens het baanplan zit er nog een blok 18 tussen, en daarna ook nog blok 19.
Hetzelfde geldt dat ook voor alle blokken 4,5,6 en 7.
Rondom blok 20 zie ik ook nog wel moeilijkheden, als je 2 rail rijdt dan moet daar nog een keerlus in.
Als je 3 rail rijdt, geeft dat geen probleem.
Als je eerst de situatie nog eens bestudeerd welke blokken kom je dan tegen van 1 naar blok 3 ? Ga dat nog eens na, en zo moet je dat ook invullen in onderhouden blokken.
In het begin was dat bij mij ook zo onderhoudenblokken was gewoon een spinneweb.
Als ik er nu naar kijk zie ik zo mijn baan zitten
Succes

Mvg Ab Boezerooij

Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 29 apr 2009 :  21:56:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Erwin,

Als je baanplan is zoals in de database getekend, klopt het inderdaad niet met de lijnen.
In het baanplan kun je van Blok 1 alleen naar blok 18. Wil je van blok 1 naar blok 3, moet dat via blok 18 en 19.
Dus dan moet je bij onderhouden blokken een lijn trekken van blok 1 naar blok 18, van blok 18 naar blok 19 en van blok 19 naar blok 3. Wil je ook weer terug kunnen moet je ook een lijn trekken van 3 naar 19, van 19 naar 18 en van 18 naar 1 (op de lijnen tussen de blokken zie je dan twee ipv. 1 puntje). Een direkte verbinding tussen blok 1 en 3 bestaat niet in het baanplan, dus moet je tussen 1 en 3 ook geen lijn trekken in onderhouden blokken.
Je moet dus per blok kijken naar welke andere blokken je kunt en wilt rijden, en dat geef je met lijnen aan in onderhouden blokken.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

redwolf2602

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 30 apr 2009 :  09:32:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van redwolf2602  Reageer met citaat
hoi allemaal

Heel erg bedankt

@huub
Ik heb gedaan wat jij zij.
toen ik de lijnen zag, toen zag ik gelijk wat fout was.
(zie foto)

Heb ik nog een vraag, met de blokken 18, 19, 20 had ik bedoeling mee voor mijn stoomtreinen. ik wou graag dat de stoomtreinen een rondje laten rijden en dan terug naar de draaischijf, alleen er is een probleem de treinen komen elkaar tegen op een spoor. er zit een inhaal spoor in me baan kan ik daar iets mee?.

gr erwinv


Bewerkt door redwolf2602 op 30 apr 2009 15:16:54
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 30 apr 2009 :  19:49:08  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door redwolf2602


Heb ik nog een vraag, met de blokken 18, 19, 20 had ik bedoeling mee voor mijn stoomtreinen. ik wou graag dat de stoomtreinen een rondje laten rijden en dan terug naar de draaischijf, alleen er is een probleem de treinen komen elkaar tegen op een spoor. er zit een inhaal spoor in me baan kan ik daar iets mee?.



In jou blokkenschema (boven) zit GEEN inhaalspoor.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

redwolf2602

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 30 apr 2009 :  21:38:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van redwolf2602  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door dentheo

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door redwolf2602

@Theo
Me baanplan heeft een inhaal spoor, maar die staan nog niet in me blokken schema?




In jou blokkenschema (boven) zit GEEN inhaalspoor.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina