Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 644 / Bezoekers Vandaag: 12631
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 toevoegen MFX loc
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

renevoorburg

18 berichten

Geplaatst - 18 apr 2009 :  17:47:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,
Ik ben een absolute beginner. In de locdatabase wil ik een MFX loc toevoegen. Gewone motorola locs is geen probleem, daar weet ik het adres van. Hoe kan ik dat echter bij een MFX loc doen? Moet ik daar een adres opsnorren?

Dank!
René

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 18 apr 2009 :  19:11:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Rene,

En Mobile station herkent het adres als je hem op de baan zet, net als een Central station. Meestal is een boekje bij een loc bijgevoegd waar het nummer instaat. Koploper heeft ook een Testprogramma onder Algemeen. Als je de centrale aan hebt staan, kies je voor Locomotief. Kies voor Start zoeken en geef adressen aan bijv. van 1-80. Dan is het geduld hebben. Koploper zoekt de adressen dan af en als hij hem gevonden heeft rijdt hij even voor- en achteruit. Wel opletten dus. Als Koploper dan bij 56 is, zal het adres 56 zijn, of 55 als je een beetje traag was.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!

Bewerkt door tomprins op 18 apr 2009 19:16:20
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 18 apr 2009 :  20:30:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Rene,

misschien handig om te vermelden of het hier om een geupdate Ecos gaat, die sinds kort het Mfx protocol herkend,

Denk ik ook goed om deze vraag aan Paul via mail voor te leggen, aangezien het hier om een programma aanpassing gaat voor de Ecos besturing,

met vriendelijke groet,

Walter


Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

renevoorburg

18 Posts

Geplaatst - 18 apr 2009 :  21:31:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik snap ondertussen dat ik de lok via de synchroniseer-optie vanuit de centrale in Koploper kan krijgen (daar had ik overheen gekeken).

Ik moet hieraan inderdaad toevoegen dat ik een ECoS heb met update 3.0. Ik kan de MFX lok in koploper krijgen en aansturen maar zodra ik de instellingen van de lok probeer aan te passen klaagt koploper dat de decoder ongeldig is.

Misschien is het desalniettemin bruikbaar?

Zou leuk zijn als Koploper bij de ECoS ook de MFX decoder als geldige decoder zou herkennen.

Groet, René
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina