Auteur |
Onderwerp |
|
HermanB007
Netherlands
29 berichten |
Geplaatst - 31 mrt 2009 : 20:55:42
|
Op het numerieke toetsenbord zijn er geloof ik nog 2 toetsen die onbezet zijn. De / en de * Zou het mogelijk zijn om daar 2 functies mee te besturen? Liefst natuurlijk te kiezen, want niet alle lokomotieven/decoders zijn gelijk. Bijvoorbeeld dus een * voor rangeer seinen voor en achter, of een rood sluitsein in of uit schakelen voor de actieve lok. En de / bijvoorbeeld voor telex koppeling, rook of een korte fluit. Is hier meer belangstelling voor?
Alvast bedankt en
Groeten, Herman Märklin H0 sinds 1953, MM Digital sinds 1986 6021, 6050, K-rail, ca. 7.1x1.6 III&IV Compaq 500MHz. Koploper actief gebruik sinds 2003, nog steeds enthousiast over Koploper! |
|
bartjemestrom
Netherlands
50 Posts |
Geplaatst - 31 mrt 2009 : 21:50:38
|
Volgens mij zijn de / en * al bezet.
Met vriendelijke groet,
Bart Mestrom |
|
|
HermanB007
Netherlands
29 Posts |
Geplaatst - 28 nov 2009 : 16:44:04
|
Allereerst bedankt Paul, net KL 6.7 geladen, weer veel nieuws.
Heb de helpfile van 6.7 doorgespit, maar kan iemand me vertellen waar * en / worden gebruikt bij het bedienen van een lok?
Want dat was mijn gedachte, bij het gebruiken van het numerieke toetsenbordje (draadloos werkt prima!) voor rangeren, zou het dus handig zijn een paar functies te kunnen bedienen. Bijvoorbeeld de / voor ontkoppelen, de * voor rangeerlicht, een fluit sein, of zo iets.
Ben benieuwd wat daarover de gedachten zijn.
Groeten, Herman Märklin H0 sinds 1953, MM Digital sinds 1986 6021, 6050, K-rail, ca. 7.1x1.6 III&IV Compaq 500MHz. Koploper actief gebruik sinds 2003, nog steeds enthousiast over Koploper! |
|
|
bartjemestrom
Netherlands
50 Posts |
Geplaatst - 28 nov 2009 : 20:58:54
|
Wissel en rijwindows via toetsenbord bedienen
Een wissel kan, als deze niet bezet is, ook worden bediend vanaf het toetsenbord. De toetscombinatie hiervoor is: + <wisseladres> <enter> Om wissel 27 te bedienen tik je "+27<enter>". Een rijwindow kan je ook oproepen als je het decoderadres weet van de locomotief. De toetscombinatie hiervoor is: * <decoderadres> <enter> Om het rijwindow op te roepen van locomotief 13 tik je "*13<enter>".
Bron: Help in Koploper
Met vriendelijke groet,
Bart Mestrom |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|