Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 103 / Bezoekers Vandaag: 4670
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 895
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Probleem Initialisatie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Shadow

Netherlands
26 berichten

Geplaatst - 26 mrt 2009 :  00:30:02  Toon profiel  Reageer met citaat

Beste allen.

Heb een probleem wat ik tot nu toe niet op kan lossen en zal proberen uit te leggen.
Op mijn baan heb ik drie tabbladen met sporen , waarvan de eerste het zichbare ( Station , Rangeren ) het tweede is niveau 1 (Schaduw Station ) en niveau 0 ook een Schaduw Station.
Als ik Koploper op start is het de bedoeling dat al de wissels worden geinitialiseerd , en dit gebeurd ook , maar alleen op het zichtbare gedeelte . Op de twee andere Schaduw Stations zie ik de wissels wel bewegen op de tabbladen maar er wordt niets geschakeld op de baan . Met het test programma alles door getest en alles werkt gewoon . Bij Baan Ontwerp , Eigenschappen van wissels , altijd initialeren aan gevinkt helpt ook niet .
Gebruik het CS1 met C-rails . Heb trouwens ook in de CS de wissels aangemaakt en krijg herhaaldelijk de melding dat ik in Koploper de wissels nu niet software matig om kan draaien .
Hoop dat iemand mij een oplossing kan geven , misschien ben ik een link vergeten of een andere instelling .

M.v.g. Ruud .

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 26 mrt 2009 :  07:32:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ruud,

de functie fout aangesloten werkt niet met het Central Station (en Ecos), je moet eerst zorgen dat de wissels in de juiste stand liggen als op het Central Station, daarna pas in Koploper het juiste wisselsymbool gebruiken, let op voor iederen wissel is er een 2e wissel met een andere defaultstand, je zal nu ontdekken dat de wissels op het Central Station meeschakelen met Koploper en andersom ook.

Hebben de wissels op de andere tabbladen wel een uniek decoderadres gekregen gekoppeld aan het Central Station,

met vriendelijke groet,

Walter Wissels

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

Shadow

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 26 mrt 2009 :  20:19:41  Toon profiel  Reageer met citaat

Hallo Walter.

Ten eerste bedankt voor je reactie. In het CS heb ik alle wissels verwijderd en nu werken de wissels in de schaduw stations wel ( Koploper ). Alleen op de tabbladen zie je ze niet heen en weer gaan .
Dit is dus alleen tijdens de initialisatie . Ga proberen ze weer in te voeren in het CS en kijken wat er dan gebeurd . Wat uniek adres betreft , heb ik alle wissels het zelfde adres gegeven zoals in Koploper. Vraag me af of er meer mensen zijn met dit probleem ,of
initialeerd niemand zijn baan bij het opstarten ?

M.v.g. Ruud .

Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 26 mrt 2009 :  20:40:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ruud,

nogmaals belangrijk is de optie fout aangesloten niet gebruiken, want dan komt de stand van Koploper niet meer overeen met het Central Station, de terugkoppeling wordt dan ook verbroken met fout aangesloten, zorg ook dat de digitale onderdelen in het CS maar 1 keer gebruikt wordt,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 29 mrt 2009 :  12:02:18  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadow


Alleen op de tabbladen zie je ze niet heen en weer gaan .
Dit is dus alleen tijdens de initialisatie .




ik zie de wissels op geen enkel tabblad (scherm) heen en weer gaan bij initialisatie. Ik zie ze echter op de tafel wel gaan.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

sjoef

Netherlands
94 Posts

Geplaatst - 29 mrt 2009 :  12:32:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zie ook niets bewegen op de tabbladen

Jos
Ga naar bovenaan de pagina

Shadow

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 03 apr 2009 :  00:57:58  Toon profiel  Reageer met citaat

Beste Heren.(en misschien Dames ? )

Ben aan het puzzelen geweest met de wissels , maar het is bij mij zo dat als je de wissels niet aangemaakt hebt op het C.S. zie je ook niets schakelen op Koploper bij het initialiseren . Als je in het C.S. de wissels wel aanmaakt zie je op Koploper de wissels wel schakelen . Nu is het probleem dat als ik wissel met adres 18 hier tussen voeg ( op het C.S. ) een aantal dus niet schakelen .
Vreemde is dat wissels op verschillende decoders niet meer schakelen
alleen tijdens initialisatie . Voor de rest werken deze wissels wel tijdens het testen en normaal bedrijf . Heel vreemd allemaal .
Misschien dat de decoder roet in het eten gooit . Kan nu alleen de decoder nog uitwisselen en dan weet ik het ook niet meer .
Misschien dat iemand enig idee heeft hou ik me van harte aanbevolen . Alvast vriendelijk dedankt .

M.v.g. Ruud .
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 apr 2009 :  07:36:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ruud,

heb je de onderdelen op het CS niet per ongeluk dubbel aangemaakt, loop eens je lijst met aangemaakte magneetartikelen door, je ziet het snel genoeg omdat de lijst op decodernummer staat,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

Shadow

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 15 apr 2009 :  22:58:10  Toon profiel  Reageer met citaat

Hallo Wissels .

Alles staat bij mij weten goed ingesteld . Het probleem doet zich voor bij wissel nr 18 . Deze staat niet dubbel ingevuld en heb deze dan ook maar uit de CS verwijderd . Nu zie ik wel alle wissels schakelen ( behalve nr 18 dan maar deze hoor ik wel ) op de tabbladen . Moet nog steed een keer de decoder wisselen met een ander en kijken wat er dan gebeurd . Bedankt voor het meedenken .

M.v.g. Ruud .
Ga naar bovenaan de pagina

Shadow

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 18 sep 2009 :  23:21:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo ieder.

Heb de decoder uitgewisseld en nu werkt alles na behoren . Kleine tip : Het driewegwissel kwam ook niet overeen met stand op baan en stand in Koploper , werkte verder wel goed bij Automatich rijden .
Na de bekrachtings tijd terug gezet te hebben naar 100 m.s. klopte het wel . De M****** eind afschakeling van sommige wissels werkte niet goed . Deze zijn nu overbrugd en nu geen enkele weigering meer van de wissels . Lastig als twee treinen op elkaar rijden omdat een wissel niet goed schakeld , ondanks Koploper alles goed doet en een treinen fabrikant het maar niet voor elkaar krijgt om hun eindafschakelingen goed te maken .


M.v.g. Ruud .

Bewerkt door Shadow op 18 sep 2009 23:23:36
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina