Auteur |
Onderwerp |
|
Bru
Netherlands
74 berichten |
Geplaatst - 25 jun 2006 : 15:46:24
|
Variabele treinroute, geldend afhankelijk van de rijrichting van de loc. dus met de Schoorsteen voor.....
Aangezien mijn baan heel veel kopsporen heeft i.v.m. ruimtegebrek zou het voor mij een uitkomst zijn als de variabele rijroute zou kunnen worden aangepast met een mogelijkheid om die in bepaalde gevallen alleen te laten gelden afhankelijk van de rijrichting van de loc. Hier kan mee worden voorkomen dat de loc niet achteruit naar bepaalde blokken rijdt zoals bijv. een station of de spiraal. Ik ben benieuwd of nog meer mensen hier voorstander van zijn. Paul heeft mij medegedeeld dat bij voldoende belangstelling hij zal kijken of hij dat kan realiseren.
Martien Bruynel
|
|
Wim van Gendt
Netherlands
2 Posts |
Geplaatst - 25 jun 2006 : 16:12:39
|
Dit lijkt mij een prima oplossing voor sommige banen, waaronder ook de mijne. Het kan soms belangrijk zijn dat treinen niet achteruit een heleboel wagons naar een bepaald blok duwen bijv. een spiraal. Het zal mij benieuwen of hier voldoende animo voor is. Wim van Gendt |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 01 jul 2006 : 08:58:49
|
Hallo Martien/Wim,
Helaas is er op de door jullie gewenste aanpassing niet echt veel response (eigenlijk helemaal niet). Ik vind deze aanpassing ook zeer specifiek en kan me niet voorstellen dat veel andere gebruikers hier behoefte aan hebben.
We wachten het nog even af, maar zoals het er nu uitziet ga ik het niet nog ingewikkelder maken in de variabele treinroutes.
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
Bru
Netherlands
74 Posts |
Geplaatst - 03 jul 2006 : 15:08:41
|
Hallo allen en ook Paul het is mij niet duidelijk dat niet ieder er last van heeft. het is toch een raar gezicht als de loc achter een stel wagons rijd . hoe ga je dit dan oplossen in Roterdam. daar komen toch ook treinen binnen en die rangeren niet of zo. is daar spraken van een honden bot... wij wacht het af groeten Martien Bruynel
|
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 03 jul 2006 : 15:36:11
|
Hallo Martien,
Ik denk dat niet veel mensen rangeren zoals jij. Als ik jouw baandefinities heb bekenen dan kunnen de treinen volledig willekeurig sporen pakken op het rangeergebied. Ook geef jij bijna iedere trein de mogelijkheid om als treinstel of trekduw te rijden.
Dit laatste doen heel weinig gebruikers. Ik denk dat daar het verschil in zit. Rangeren doen deze dan via vast treinroute.
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 03 jul 2006 : 16:57:00
|
Hallo Martien,
Het is zoals Paul al schreef en vermoedelijk maak je een denkfout.
Natuurlijk moet een getrokken (stoom)trein met de lok voor door een spiraal heen.
Als echter zo'n trein aankomt op een kopstation zal er meer moeten gebeuren dan alleen maar gaan rijden waardoor deze in de spiraal terecht komt.
Er zal, als zo'n trein, op een kopspoor terecht komt zelfs uitgebreidt gerangeerd moeten worden en als het toevallig een stoomlok is met een losse tender dan zal er zelfs nog gekeerd moeten worden of op de draaischijf of via een keerdriehoek en dat kan je of handmatig of via een vaste treinen route. Ook kan je met de vaste treinenroute van lok wisselen zodat een reeds klaarstaande lok de wagons overneemt om vervolgens weer met de schoorsteen voor door de spiraal te gaan rijden.
Dergelijke treinen moeten niet aangevinkt worden als treinstellen en dan stopt deze automatisch op een kopspoor zodra daarvoor gekozen is of komen automatisch bij de juiste instelling in een vaste route.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom, Lenz |
|
|
Bru
Netherlands
74 Posts |
Geplaatst - 03 jul 2006 : 21:32:08
|
Bedankt voor de reactie heren... het is zo dat in pagina 1 de opstel sporen zitten en daar rangeren ze ook wat moeten dan weer naar boven maar dat is raar als ze dus verkeerd om boven komen. Op pagina 2 daar is de hooft baan. 48 tot 51 zijn lange opstel sporen en kunnen dan naar 15 1 33 18 7 onder op groeten Martien |
|
|
|
Onderwerp |
|