Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 716 / Bezoekers Vandaag: 12947
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 overloop wissels in baanplan.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

sbbmarklin

Netherlands
9 berichten

Geplaatst - 15 mrt 2009 :  13:17:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Goeden middag,

Ik ben met mijn baan bezig in blokken te verdelen. Op zich geen probleem ware het niet dat er 2 overloop wissels in zitten die alleen gebruikt worden als er Treinen naar een spoor in het schaduwstation moeten die van de baan af gaan.

De wissels zullen alleen handmatig bestuurt worden. Voor de rest liggen ze er alleen voor de sier. Is het dan een probleem als ze in een Blok liggen? Ik weet dat er normaal geen wissels in een blok mogen liggen.

Gr Arnout.

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 15 mrt 2009 :  13:49:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Arnout,

Dat is geen probleem maar de wissels moeten geen invloed hebben op de richting die de trein kiest. Dus als de trein volgens Koploper rechtdoor gaat, dan moet dat ook echt zo zijn. Als er automatisch treinverkeer is moet je de wissel dus in de goede stand hebben en laten staan. Koploper heeft geen weet van die wissel. Je kunt ellende voorkomen door de wissel elektrisch te maken en hem met een speciale actie met een bezetmelding altijd in de goede stand te zetten. Er komt een moment dat je het toch een keer vergeet. Als je gebruik maakt van die wissels zou ik als voorzorg het blok met die wissel handmatig blokkeren. Koploper kiest dan dat blok niet. Dat doe je door het blok in het baanoverzicht rechts aan te klikken. Daarna zet je een vinkje voor handmatig geblokkeerd.
Persoonlijk ben ik er echter niet kapot van het zo te doen, maar het kan wel.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!

Bewerkt door tomprins op 15 mrt 2009 13:53:24
Ga naar bovenaan de pagina

sbbmarklin

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 15 mrt 2009 :  13:51:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Tom,

Bedankt voor je reactie. Dan kan ik gewoon verder gaan.

Mvg Arnout.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina