johanerik
Netherlands
9 berichten |
Geplaatst - 14 mrt 2009 : 16:45:55
|
Als praktisch vervolg op mijn inzending "Geen communicatie koploper>Ecos" heb ik nog een paar tips voor nieuwe gebruikers van koploper in combinatie met de Ecos. 1.Check eerst de versie van de software van de Ecos. Versie 1.0.1 werkt niet met koploper, versie 1.1.3 wel. Je kunt versies v.a. 1.0.1 gelijk updaten naar 1.1.3 en dus tussentijdse versies overslaan. Je kunt de updates downloaden bij esu.com, je moet je daar wel registreren (nummer van je Ecos noodzakelijk). 2.De gedownloade map moet je uitpakken (unzip).(De Nederlandstalige handleiding van de Belgische importeur is hier onduidelijk over; men spreekt van het uitpakken door de Ecos) Het bestand dat naar de Ecos moet worden gezonden heet "ECos_update_1-1-3.bci" Maak wel eerst een backup van de Ecos-instellingen, bij mij waren na het upgraden alle locomotiefgegevens weg! De update gaf verder geen problemen 3.Om de verbinding koploper-Ecos te laten werken moet je eerst de PC starten en als deze klaar voor gebruik is de Ecos. Andersom is er geen communicatie, niet via de browser en niet via koploper. (Ik werk met een LAN verbinding via een kabel). Overigens vind ik het nogal slordig van de ESU-importeur dat de Nederlandse handleiding die je kunt downloaden op het moment dat versie 1.1.3 van kracht is exact gelijk is aan die van versie 1.0.1! Zelfs het webadres van ESU Ulm is nier meer juist. Dat kan beter Train Service Danckaert! .
Han Goudswaard |
|