Auteur |
Onderwerp |
|
dolphin
Netherlands
17 berichten |
Geplaatst - 09 mrt 2009 : 20:29:45
|
Goedenavond, ik heb een niet al te ingewikkeld spoorplan met een dubbelspoors hoofdstation en 2 schaduwstations van 2 en 3 sporen. De (enkelsporige) blokken in de bochten om deze te verbinden zijn verboden om te stoppen, zodat de locs van wisselstraat naar wissestraat rijden. Alles werkt zoals verwacht er rijden een aantal treinen links- en rechtsom. Nu wil ik een treinstel laten keren in station ( blok 2)maar zodra ik keer loc in blokken aanvink, springen de andere locs in blok 2 op handmatig en het treinstel keert netjes, maar koploper raakt hem kwijt. Aangegeven dat het een treinstel is in onderhouden loc.en dat deze mag keren in het betreffende blok, wat zie ik over het hoofd? ergens iets gelezen over staart rijden ? maar treinstel past makkelijk in blok, Rijdt marklin dus gehele treinstel wordt gedetecteerd. nb Paul, leuk je te hebben gesproken op rail, vr gr Arie Alderliesten
Download Attachment: Stadsbahn2.bck 29,61 KB. Paul, leuk je gesproken te hebben op rail, vrgr Arie Alderliesten
AA |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 09 mrt 2009 : 20:43:52
|
Hallo Arie,
er zit een probleem in Blok 2 met keer loc,
Er staat nu aangegeven in de eigenschappen van blok 2
Een trein komend uit blok 3 moet in blok 2 keren om naar blok 13 te gaan, en uit de andere richting staat een trein komen uit blok 13 moet keren om naar blok 3 te gaan.
Dit zou moeten zijn:
Een trein komen uit blok 3 moet in blok 2 keren om terug te rijden naar blok 3, en mag zonder keren komend uit blok 3 in blok 2 rechtdoor (keeropdracht weghalen) om door te rijden naar blok 13,
Omdat de trein nu in een ander blok komt dan Koploper verwacht, zal Koploper de trein kwijt zijn, en zal de trein ongecontroleerd door blijven rijden (volgende te verwachten bezetmelder staat onderin het rijwindow van de actieve trein)
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
dolphin
Netherlands
17 Posts |
Geplaatst - 09 mrt 2009 : 21:50:32
|
Hoi Walter, wederom bedankt, nu je het zo uitlegt zie ik het ook. Keert nu zoals het hoort, alleen in praktijk zal er niet veel gekeerd worden!! Omdat het vervolgblok ( wisselstraat) nooit bezet is. ( paul zei zaterdag al terloops "als er een vervolgblok bezet is keert hij"). Om toch te kunnen proberen heb ik nu gewoon een los wagonnetje in het vervolgblok gezet ( werk met massa detectie). Kun je de kans van keren vergroten als er altijd een vervolgblok beschikbaar is?? vr gr Arie
AA |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 09 mrt 2009 : 21:57:15
|
Hallo Arie,
als je de stopkans vergroot in "onderhouden gegevens treintype per bloktype" naar 100% voor het stationsblok voor treinstel (deze staat nu op 0%, dan is de mogelijkheid ingegeven volgens kans dat de trein ook echt keert. Immers een rijdende trein die door een blok heen rijdt zonder te stoppen, kan niet keren,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
dolphin
Netherlands
17 Posts |
Geplaatst - 09 mrt 2009 : 22:24:30
|
Hoi Walter, Ik denk dat ik dan in het aanmaken van bloktypes iets vekeerd of vergeten ben, kan nu alleen stopkans beinvloeden in 1 van mijn bloktypes, nl in stopverbodblok. Laten de treinen daar nu net niet mogen stoppen! Zou je nog 1 keer in mijn download willen kijken waarom? vr gr Arie
AA |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 09 mrt 2009 : 22:35:22
|
Hallo Arie,
vooraf nog een kleinigheidje wijzigen, in onderhouden bloktype staat voor het stationsblok nog een vinkje bij blok in vrije baan, als je dit vinkje weghaalt, mag je de stopkans in dat blok wel verhogen,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
dolphin
Netherlands
17 Posts |
Geplaatst - 09 mrt 2009 : 23:02:23
|
Hoi Walter, heel veel bijgeleerd vanavond, bedankt. vr gr Arie
AA |
|
|
|
Onderwerp |
|