Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 590 / Bezoekers Vandaag: 12532
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 treinstel keren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

dolphin

Netherlands
17 berichten

Geplaatst - 09 mrt 2009 :  20:29:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedenavond, ik heb een niet al te ingewikkeld spoorplan met een dubbelspoors hoofdstation en 2 schaduwstations van 2 en 3 sporen.
De (enkelsporige) blokken in de bochten om deze te verbinden zijn verboden om te stoppen, zodat de locs van wisselstraat naar wissestraat rijden. Alles werkt zoals verwacht er rijden een aantal treinen links- en rechtsom. Nu wil ik een treinstel laten keren in station ( blok 2)maar zodra ik keer loc in blokken aanvink, springen de andere locs in blok 2 op handmatig en het treinstel keert netjes, maar koploper raakt hem kwijt. Aangegeven dat het een treinstel is in onderhouden loc.en dat deze mag keren in het betreffende blok, wat zie ik over het hoofd? ergens iets gelezen over staart rijden ? maar treinstel past makkelijk in blok, Rijdt marklin dus gehele treinstel wordt gedetecteerd. nb Paul, leuk je te hebben gesproken op rail, vr gr Arie Alderliesten

Download Attachment: Stadsbahn2.bck
29,61 KB. Paul, leuk je gesproken te hebben op rail, vrgr Arie Alderliesten

AA

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2009 :  20:43:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Arie,

er zit een probleem in Blok 2 met keer loc,

Er staat nu aangegeven in de eigenschappen van blok 2

Een trein komend uit blok 3 moet in blok 2 keren om naar blok 13 te gaan, en uit de andere richting staat een trein komen uit blok 13 moet keren om naar blok 3 te gaan.

Dit zou moeten zijn:

Een trein komen uit blok 3 moet in blok 2 keren om terug te rijden naar blok 3, en mag zonder keren komend uit blok 3 in blok 2 rechtdoor (keeropdracht weghalen) om door te rijden naar blok 13,

Omdat de trein nu in een ander blok komt dan Koploper verwacht, zal Koploper de trein kwijt zijn, en zal de trein ongecontroleerd door blijven rijden (volgende te verwachten bezetmelder staat onderin het rijwindow van de actieve trein)

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

dolphin

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2009 :  21:50:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Walter, wederom bedankt, nu je het zo uitlegt zie ik het ook. Keert nu zoals het hoort, alleen in praktijk zal er niet veel gekeerd worden!! Omdat het vervolgblok ( wisselstraat) nooit bezet is. ( paul zei zaterdag al terloops "als er een vervolgblok bezet is keert hij"). Om toch te kunnen proberen heb ik nu gewoon een los wagonnetje in het vervolgblok gezet ( werk met massa detectie).
Kun je de kans van keren vergroten als er altijd een vervolgblok beschikbaar is?? vr gr Arie

AA
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2009 :  21:57:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Arie,

als je de stopkans vergroot in "onderhouden gegevens treintype per bloktype" naar 100% voor het stationsblok voor treinstel (deze staat nu op 0%, dan is de mogelijkheid ingegeven volgens kans dat de trein ook echt keert. Immers een rijdende trein die door een blok heen rijdt zonder te stoppen, kan niet keren,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

dolphin

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2009 :  22:24:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Walter, Ik denk dat ik dan in het aanmaken van bloktypes iets vekeerd of vergeten ben, kan nu alleen stopkans beinvloeden in 1 van mijn bloktypes, nl in stopverbodblok. Laten de treinen daar nu net niet mogen stoppen! Zou je nog 1 keer in mijn download willen kijken waarom? vr gr Arie

AA
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2009 :  22:35:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Arie,

vooraf nog een kleinigheidje wijzigen, in onderhouden bloktype staat voor het stationsblok nog een vinkje bij blok in vrije baan, als je dit vinkje weghaalt, mag je de stopkans in dat blok wel verhogen,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

dolphin

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2009 :  23:02:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Walter, heel veel bijgeleerd vanavond, bedankt. vr gr Arie

AA
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina