Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 241 / Bezoekers Vandaag: 508
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 248
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Keuze draaischijf decoder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

marckmartens

Netherlands
18 berichten

Geplaatst - 01 mrt 2009 :  11:00:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van marckmartens  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Ik wil mijn draaischijf gaan opnemen in mijn digitale systeem (TC en koploper). Heb verschillende mogelijkheden voorbij zien komen.

Nu zit ik te twijfelen tussen een Fleischmann Turn Control en de draaischijfdecoder van LDT.

Wat zouden jullie adviseren?

Marc

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2009 :  11:53:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marc,

Wat voor een draaischijf is het?
Als het een Fleischmann draaischijf is zou ik ook eens kijken naar de Draai15 van Kees Moerman, op de site www.pahasoft.nl staat hier een verwijzing naar. Het probleem van de Turn Control is dat er geen terugmelding van de positie van de brug is en werkt daardoor minder nauwkeurig, Koploper weet dus niet exact wanneer de brug in de goede positie staat.

Koos Jabaaij.
Ga naar bovenaan de pagina

marckmartens

Netherlands
18 Posts

Geplaatst - 02 mrt 2009 :  12:37:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van marckmartens  Reageer met citaat
Het betreft de standaard Fleischmann draaischijf voor Profi-rail.

Heb ondertussen begrepen dat terugmelding via de Turn Control wel is te realiseren met behulp van een relais en terugmelddecoder.

Als ik het goed heb begrepen is ook bij de decoder van LDT terugmelding te realiseren met een terugmelddecoder of is dit niet juist?

Kan koploper overweg met de LDT decoder?

Marc
Ga naar bovenaan de pagina

Phoenix

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 10 apr 2009 :  14:26:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Phoenix  Reageer met citaat
Zie het draadje: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1645

De decoder van LDT werkt Jo Heuschkiel prima.

Afhankelijk van hoeveel sporen je wilt aansturen is de Draai7/15 of de LDT in goede keuze.

Met de draai15 kan je 15 sporen aansturen en met de LDT kan je als ik mij niet vergis 48 sporen aansturen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Ga naar bovenaan de pagina

Han

Netherlands
106 Posts

Geplaatst - 11 apr 2009 :  10:26:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Marc,

Zonder ook maar iets ten af te willen doen aan de kwaliteit van de draai15 kaart van Kees moerman kun je hier ook nog eens naar kijken. http://www.digital-bahn.de/bau_ds/drehsb.htm. Hij werkt bij mij en naar ik op verschillende forums heb begrepen ook bij andere modelspoorders perfect.Het verbouwen van de brug is trouwens goed te doen.Leuk zijn de seinen en machinehuis verlichting die je kunt toevoegen, de aansluitingen bevinden zich op de decoder.Voor ongeveer 45 euro heb je hem in huis.

Vriendelijke groet,

Han Kempers

Bewerkt door Han op 11 apr 2009 10:27:22
Ga naar bovenaan de pagina

evers420

18 Posts

Geplaatst - 11 apr 2009 :  11:44:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van evers420  Reageer met citaat
Voor de echte doe het zelvert...

http://members.home.nl/robert.evers/ZIP/flm_draaischijf_besturing_draai15_mrdirect.zip

Robert
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 15 apr 2009 :  14:05:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Han,

Ik heb even gekeken op http://www.digital-bahn.de/bau_ds/drehsb.htm.

Ik begrijp dat het met Koploper goed werkt. Hoe lang ben je hiermee bezig geweest? En zijn die verbeteringen echt zoals ze dat beloven? Ik heet niet voor niks Thomas he. Het lijkt een betere werking te hebben voor minder geld. Ik vind de verbouwingen aan de draaischijf wel ingrijpend, eerlijk gezegd.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 15 apr 2009 :  14:08:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Koploper kan in combinatie met de Marklin 7286 draaischijf wel overweg met de LDT decoder, mits de originele motor er in zit. Een SB-motor die wat stiller is dan de originele van Marklin, werkt op dit moment niet, maar meneer Littfinsky zoekt naar een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

HansK

40 Posts

Geplaatst - 17 apr 2009 :  12:19:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van HansK  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door tomprins

Han,

Ik heb even gekeken op http://www.digital-bahn.de/bau_ds/drehsb.htm.

Ik begrijp dat het met Koploper goed werkt. Hoe lang ben je hiermee bezig geweest? En zijn die verbeteringen echt zoals ze dat beloven? Ik heet niet voor niks Thomas he. Het lijkt een betere werking te hebben voor minder geld. Ik vind de verbouwingen aan de draaischijf wel ingrijpend, eerlijk gezegd.



Hoi Tom,

Heet dan wel geen Han, maar ik heb deze decoder ook.
Werkt perfect bij mij met Koploper/Ecos.
Inbouwen was een aardige klus, maar het draait wel perfect.

Groet,
Hans

Ecos, Koploper, 2rail.
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 17 apr 2009 :  13:18:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hans,

Het ging me om de combinatie LDT met de SB motor. Die zou alleen werken met de LDT-decoder en dus niet met de decoder van Marklin. Je rijdt gelijkstroom dus ik denk haast niet dat je de LDT in combinatie met deze motor gebruikt. Als dat wel zo is dan ben ik benieuwd.


Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

Han

Netherlands
106 Posts

Geplaatst - 17 apr 2009 :  15:48:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Tom,

Sorry voor de wat late reactie, wisseldiensten eisen soms hun tol.
De verbouwing duurde hooguit twee uurtjes het is heel goed te doen en op dezelfde site staat een uitgebreide beschrijving ondersteund met foto`s.

De draaden die buiten de brug omgaan heb ik ook in drinkrietjes weggewerkt alleen gebruik ik de rietjes met een buigbaar eindstuk je kunt dit mooi naar de boorgaten buigen dan zie je dus geen draden.

Het inregelen vond ik lastiger ,maar dat is ook opgelost door hulp van Wim Ros, die me op het goede spoor heeft gezet. Het is wel noodzakelijk om een sein te plaatsen zo kun je de decoder heel makkelijk programmeren.Het sein geeft met knipperen de stappen aan die je nodig hebt.

Ik heb het verder opgeleukt door in het machinehuis ook verlichting te plaatsen wat uiteraard ook via koploper aan en uitgezet word. De fijnregeling van draaisnelheid en verstraging is ook simpel in te stellen en het is super om de brug het laatste stukje langzaam in de juiste positie te zien draaien ,kort om meer dan de moeite waard.

Vriendelijke groet,

Han Kempers
Ga naar bovenaan de pagina

Han

Netherlands
106 Posts

Geplaatst - 19 apr 2009 :  09:54:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben,

Dit had ik ook op de site gelezen. Ik gebruik de zeg maar basis uitvoering in combinatie met het oude motor. Ik heb nog gepoogd deze te vervangen door een nieuw exemplaar vreemd was dat dit ingebouwd dus niet wilde draaien terwijl de juiste spanning aanwezig was.

Dus uiteindelijk terug naar de oude motor, nieuwe koolborsteltjes in gezet en draaien maar.

Een betaalbare oplossing in vergelijk met de nieuwe unit die je van Fleischmann kan kopen.

Vriendelijke groet

Han
Ga naar bovenaan de pagina

marckmartens

Netherlands
18 Posts

Geplaatst - 27 apr 2009 :  19:27:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van marckmartens  Reageer met citaat
Afgelopen weekend tijdens Intermodellbau de draaischijfdecoder van Littfinski aangeschaft, dus daar ga ik de komende tijd eens mee stoeien.

Marc
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 27 apr 2009 :  19:40:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Mark,

Het is een prima decoder maar het combineren met de (sterkere en stillere) SB motor werkt niet!!! Er staat nu een Marklin draaischijf met SB motor en LDT-decoder bij Peter Littfinsky, ik ben benieuwd hoe dat afloopt.



quote:
Oorspronkelijk geplaatst door marckmartens

Afgelopen weekend tijdens Intermodellbau de draaischijfdecoder van Littfinski aangeschaft, dus daar ga ik de komende tijd eens mee stoeien.

Marc



Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

Bru

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 11 mei 2009 :  19:51:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Bru  Reageer met citaat
Tom en de andere.

de draaischijf is terug met de tt-dec die het wel doet maar niet zo als het bedoeld is .
het probleem zit in de diodes onder de draaischijf die moeten een zwevende nul maken door dat er maar 3 contacten zijn kan je een bekrachtegingsspoel en een motor op op drie contacten sturen,
maar het probleem is dat de motor van SB naar een kant tegen de klok in wel goed draaid maar met de klok mee niet dit is dan in testellen met de potmeters p1 en p2 die bedoeld zijn om de draaischijf met een normale motor, mooi af te regelen en langzaam te laten lopen.
nu is het bij de heer L ..... niet mogelijk om een oplossing aan te dragen. want hij laat mij er mee zitten misschien is er een bolle boos die wel een oplossing voor dit probleem weet..
er moet toch een oplossing te bedenken zijn..
met koploper kan je hem wel goed aansturen
en de ecos ook

groeten Martien Bruynel

KL en ECOS .......Viessmann ....LTD !!!!.... M
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina