Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 232 / Bezoekers Vandaag: 14434
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 mcc dinamo - koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Henk Kooiman

45 berichten

Geplaatst - 28 feb 2009 :  00:10:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag allen,

Op het moment ben ik aan het "droogdraaien" met het mcc systeem. Eén (N)auto voorzien van de decoder mccdec02. Daarnaast is de baan voorzien van de inductie draad.
Naast de baan (weg) heb ik een aantal reedcontacten aangesloten. Terwijl de auto over de weg rijdt druk ik handmatig een magneet tegen het reedcontact. De bedoeling is om zo de juiste plaats te bepalen voor het contact in de weg.

Dit levert de volgende vrgen op.

In algemene instellingen per database-kleuren zijn in de mcc dbase de kleuren niet te wijzigen. Klopt dit?

De (N)auto is voorzien van een mccdec02 decoder. Deze heeft naast de mogelijkheid van rem,knipper en gewoon licht ook 4 andere functies aansturen. Eén daarvan gebruik ik voor "seinlampen" op het dak. Bij onderhouden lokomotieven-functies/functies uitgebreid zie ik geen mogelijkheid deze aan te sturen. Zie ik iets over het hoofd?

Op deze pc kan ik het even niet terugvinden maar er was een mogelijkheid om het licht van de auto bijv. 2-4-6-8 sec etc na het schakelen van het reedcontact aan en uit te doen. Is dit ook mogelijk voor bijv. de richtingaanwijzer?

Jullie begrijpen het wel, ik wil zo weinig mogelijk reedcontacten. Dit is natuurlijk makkelijker, er kan minder kapot, maar het meeste voordeel lijkt mij te zitten in het feit dat het rijverloop minder star is.

Al vast weer bedankt en met vriendelijke groet,
Henk

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 feb 2009 :  10:42:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk,

Waarom zijn kleuren niet te wijzigen? Werkt op zelfde manier als bij een trein: eerst even een eigen kleurenschema aanmaken!

Functies: gebruik jij wel de laatste patch van Koploper?

Richtingsaanwijzer gaat geheel automatisch en kan jij zelf dus niet instellen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Henk Kooiman

45 Posts

Geplaatst - 28 feb 2009 :  14:11:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Kleurenschema: tja, ik gebruik al zo'n 10 jaar mijn eigen kleurschema. Die was altijd te veranderen. De default dus niet. Nu dus de rechtermuisknop (her)ontdekt.

Op het moment 6.6 buildnr 601. Nav jouw reactie even op je site gekeken. Je zit nu op 606 . Dat ga ik dan eerst maar in orde brengen.

Richtingaanwijzer verhaal is duidelijk.

Bedankt weer.

met vriendelijke groet,
Henk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina