Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 170 / Bezoekers Vandaag: 830
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 "stop eerst, keer dan"
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

firemenx

Belgium
12 berichten

Geplaatst - 23 feb 2009 :  02:46:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Na m'n vorige probleem dat opgelost is heb ik reeds een ander die ik niet verholpen krijg .

Ik heb een ovaal in 3 blokken (1,2 en 3) waarvan 1 een station is (bloktype aangemaakt). Voor blok 1 is automatisch stoppen (stopkans %) ingegeven op 50% (bij trein/bloktype), en dit lukt. Nu alles in 2 richtingen aangepast met mogelijkheid tot keren in blok 1 (eigenschap blok), dit werkt soms bij automatische stop (daar er 2 mogelijkheden zijn, doorrijden of terugkeren).

Nu heb ik een probleem dat wanneer de trein naar blok 1 rijdt vanuit 2 en terug naar blok 2 wilt rijden het niet lukt wanneer hij niet moet stoppen in blok 1 volgens z'n stopkans. Hij vertraagt wel (in locoverzicht staat "stop eerst, keer dan") maar rijdt dan plotseling weer sneller richting blok 3 (locoverzicht 1>3), hetzelfde wanneer hij van 3 richting 1 en terug naar 3 wil rijden.

Kan iemand me helpen

Alvast bedankt, Benedikt.

Grtz.

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 23 feb 2009 :  07:37:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Benedikt,

bij een blok met stopkans 0 zie treintype per bloktype is de kans dat een trein keert 0%, tenzij het volgende blok bezet is.

Verder mogen alleen treinstellen / en of treinen met stuurstand in een blok keren, tenzij in aanvullende blokgegevens een vinkje is gezet bij alle treinen mogen keren. Wil je in aanvullende blokgegevens komen, klik dan op een blok, rechter muisklik en dan staat daar in de lijst aanvullende blokgegevens,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

firemenx

Belgium
12 Posts

Geplaatst - 25 feb 2009 :  01:30:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Bedankt voor je reactie, maar ik had de melding "stop eerst, keer dan" ietsje anders geinterpreteerd. Dacht nl dat de loc zou stoppen, draaien en terugrijden, maar blijkbaar moet je het verstaan als de loc moet eerst stoppen om te kunnen keren. En dan als de instellingen juist zijn aangebracht.

Mvg, Benedikt.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 feb 2009 :  07:03:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Benedikt,

KLopt helemaal zoals jij het verwoord.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

firemenx

Belgium
12 Posts

Geplaatst - 25 feb 2009 :  13:29:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Eerst en vooral een dikke proficiat voor het programma, zoals het in mekaar zit is het prachtig en de mogelijkheden zijn enorm. Ook de tijd die je er dan nog insteekt om mensen te helpen op dit forum vind ik prachtig van u.

Na een dikke week intens met koploper en m'n centrale ecos effectief bezig te zijn (heb nu eindelijk tijd, ben thuis van een werkongeval, maar ben wel mobiel) begin ik de basis van het programma onder de knie te hebben, er zijn nog vele andere waar ik nog niets van weet natuurlijk. Er zijn veel dingen die je eerst goed moet bekijken en dan vind je meestal wel hoe het in mekaar zit. En voor de dingen die je dan niet snapt of opgelost krijgt is er dan dit schitterende forum. Zal nu nog een beetje verder experimenteren met .......

Paul, nogmaals een proficiat en echt bedankt.

Mvg, Benedikt.



Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina