Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 128 / Bezoekers Vandaag: 4585
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 533
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Windows 95..?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

robl64

2 berichten

Geplaatst - 17 feb 2009 :  05:54:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robl64  Reageer met citaat
Hallo,

De ruwbouw voor het schaduwstation is klaar, de Ecos ligt nog in de verpakking, de ringleiding en de eerste sporen worden deze week gelegd. Kortom... nog een paar weken en ik hoop dat de eerste testloc door het schaduwstation zal gaan rijden.
Uiteraard wil ik de met het volgens mij onvolprezen Koploper gaan rijden en ik wil nu een keuze maken welke PC ik straks bij mijn baan moet zetten. Ik heb nog een oud beestje staan dat hier prima voor te gebruiken zou zijn.. maar da's wel een Windows 95 systeem en XP gaat ie echt niet trekken.
Mijn vraag is dus.. heeft het zin om op dit apparaat Koploper te installeren en daarvoor bij Paul een sleutel aan te vragen of is de kans gering dat dit gaat slagen..?
Op de Koploper site heb ik gelezen dat Windows 95 officieel niet meer ondersteunt wordt.. Iemand ervaring met deze setup..?
Marklin K-rail.. Viessman wisseldecoders en terugmelders.. Esu Ecos.. Windows 95..

Alvast heel erg bedankt,
Vriendelijke groeten,
Rob

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 feb 2009 :  06:55:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Zolang Koploper nog draait op Windows98 is de kans vreselijk groot dat deze ook nog onder Windows95 werkt. Echter de setup is bij mijn weten nooit getest onder Windows95.
Verder zou ik als ik jou was het gewoon proberen. Je hoeft niet meteen een registratienummer aan te vragen. Je kan toch gewoon eerst kijken of alles werkt.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

robl64

2 Posts

Geplaatst - 17 feb 2009 :  16:17:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robl64  Reageer met citaat
Paul,

Bedankt... ga het zeker proberen.. zal je laten weten of ik het aan de praat krijg.

Groet,
Rob
Ga naar bovenaan de pagina

Robnus

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 17 feb 2009 :  17:11:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Misschien een hulp voor jou.
Ik draai zelf met een laptop met 400 Mhz en 128 Mb werkgeheugen met XP.
Let wel deze gebruik ik alleen maar voor Koploper
En deze draait perfect met Koploper, geen gestotter of iets anders.
Dus mischien hoef je nog niet zo bang te zijn met je oude PC.

Mvg Rob

Minitrix, Intellibox, Koploper, BMD16-SD
Ga naar bovenaan de pagina

quadran

Belgium
86 Posts

Geplaatst - 17 feb 2009 :  19:35:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Vooral het aansturen van de poorten (bv RS232 en LPT) is door Microsoft vanaf XP nogal afgesloten gemaakt. Win98 & 95 hadden hier een meer open structuur voor.

Dus veel problemen zal je in Win95 niet ondervinden miz.

Mvg
Geert



Bewerkt door quadran op 29 sep 2010 00:47:46
Ga naar bovenaan de pagina

franspauwels

2 Posts

Geplaatst - 28 feb 2009 :  20:00:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

ik had tot kort geleden Koploper prima draaiend op een hele oude laptop met Windows95. Toen ging ik voor het eerst een variabele treinroute selecteren in het rijwindow, en daarbij kreeg ik een "exception". Ik ben toen maar overgestapt op Windows98 en nu werkt alles weer OK. Dus ik zou gaan voor Windows98; in performance maakt het niet veel uit met 95.

MVG,

Frans
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 feb 2009 :  21:22:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Frans,

Wat jij schets heeft echt niets te maken met Windows95. Dit kan ook gebeuren bij Windows98. In 99% van de gevallen betekent dit dat ik een fout heb gemaakt bij het progammeren.
Alleen is soms de moeilijkheid dat deze fouten zeer slecht te reproduceren zijn.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

franspauwels

2 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2009 :  10:22:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

ik snap dat en ik heb ook overwogen om het probleem bij jou aan te melden, vooral ook omdat het ook optrad in de eenvoudige demobaan (en dus niet alleen in mijn eigen wirwar-database). Maar toen een test met W98 uitwees dat het probleem weg was, heb ik het maar zo gelaten. Je moet al genoeg moeite doen om jouw prachtprogramma gaande te houden voor al die windows-versies en baan-interfaces.

Mvg, Frans
Ga naar bovenaan de pagina

HFV

11 Posts

Geplaatst - 16 mrt 2009 :  21:24:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Beetje mostert na de maaltijd, maar ik heb nog steeds Koploper (versie 6.5 geloof ik) draaien op een 166 Mhz Pentium 1 onder Windows 95. Werkt prima.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina