Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 240 / Bezoekers Vandaag: 13963
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 opstelblok in 2 richtingsgroep wordt niet gevuld
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

carfreak

Netherlands
66 berichten

Geplaatst - 15 feb 2009 :  22:18:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

ik heb een lang schaduw station van 15 meter en deze is opgedeeld in 2 blokken van 7,5 meter.

deze 2 blokken samen zijn weer een 2 richtingsgroep, omdat er over 2 richtingen gereden kan worden.

alles werkt goed in automatich bedrijf.

nu heb ik deze ook het kenmerk opstelblok meegegeven (op beide blokken natuurlijk)

als ik nu van automatich bedrijf overschakel met F7 naar rijden naar opstel blokken dan wordt deze actie niet geheel voltooid,

wat er namelijk gebeurd dat als beide blokken leeg zijn van een 2 richtingsgroep alleen het eerste blok wordt gevuld en het 2de blok dus leeg blijft.

hoe krijg ik het voor elkaar dat de trein doorrijd naar het 2de blok van de 2richtingsgroep zodat ook de nog steeds rondjes rijdende trein ook naar het schaduwstation in rust kan komen.

met vriendelijke groeten

Adriaan.

ps tijdelijk los ik het steeds even op door de lok met de muis even naar het volgende blok te slepen en even op handmatig rijden te zetten en dan weer F7 druk.

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 feb 2009 :  22:50:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Adriaan,

Als beide blokken indicatie opstelspoor hebben, zal Koploper vanuit die blokken niet verder rijden als je hebt geselecteerd: rijden naar opstelsporen.
In jouw geval is het de bepaling of het een opstelspoor is richtingsafhankelijk. Dit zit niet in Koploper. Het is gewoon een eigenschap van een blok.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

carfreak

Netherlands
66 Posts

Geplaatst - 16 feb 2009 :  08:59:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Dan heb ik nog een vraag,

Hoe heb je dit dan opgelost in Rotterdam bij Railz.
Ik heb begrepen van de Rondleider dat zij met 1 druk op de knop (naar opstelsporen) kunnen aangeven dat alle treinen naar het schaduwstation gaan waar ook 2 blokken achter elkaar zitten.

Dan neem ik toch aan dat het probleem zich daar ook voordoet.

Of heb je een andere manier zodat ik dit anders kan aanpakken.

Groeten

Adriaan
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 16 feb 2009 :  09:35:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Adriaan,

Ik heb niets opgelost bij Railz. Bij Railz worden de opstelsporen niet in twee richtingen bereden. Uit jouw verhaal maak ik wel op dat jij in tweerichtingen door de opstelsporen heen rijdt. Dat is het verschil!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

carfreak

Netherlands
66 Posts

Geplaatst - 16 feb 2009 :  10:03:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Oke,

Dus als ik het goed begrijp dan kan ik het niet oplossen als ik 2 blokken achter elkaar heb in het schaduwstation en deze markeer als opstelblokken.

(ik kan dit namelijk niet uit de handleinding opmaken.)
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 16 feb 2009 :  10:23:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Adriaan,

De definitie van opstelindicatie bij een blok geeft aan dat als er naar opstel wordt gereden de loc niet verder zal gaan rijden. Dit zegt toch genoeg?

Het verschil is het berijden wat jij in twee richtingen doet!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

GRUspoor

Netherlands
47 Posts

Geplaatst - 16 feb 2009 :  16:18:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Adriaan,

Alleen als je schaduwstation maar in 1 richting bereden wordt kun je dit oplossen door alleen het laatste blok in elk opstelspoor de "titel" opstelblok te geven, in de blokken er achter stoppen de treinen dan automatisch omdat het vervolgblok gezet is. (Zo heb ik het in ieder geval opgelost) Bij 2 richtingsverkeer gaat het niet lukken.

Groetjes Gert

H0dc/Fl+ // Dinamo met Koploper: goed voor het oude werk in een nieuw jasje.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina