Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 102 / Bezoekers Vandaag: 8360
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 533
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 S88 uitgangen Wisselen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

pjsieders

USA
66 berichten

Geplaatst - 07 jan 2009 :  20:14:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van pjsieders  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Ik dacht dat het eerder aan bod was geweest maar kan het niet vinden met de zoekfunctie.

Nu de baan gelegd is, begin al mijn kabeltjes op maat te knippen. Daarbij vindt ik dat soms bepaalde bezetmelders niet op de meest ideale doos zijn aangesloten, c.q. de verste. Het komt ook regelmatig voor dat ik twee kan wisselen van doos en dus kortere draad en ook beter overzicht.

Ik weet dat het hernummeren voor de S-88's heel goed werkt, maar durf je ook een optie in te bouwen voor het wisselen van slechts 2 bezetmelders ? Dat zou met name bij de opbouw voor bijna iedereen goed bruikbaar zijn.

Groetjes,
Patrick

ps. mochtdit toch eerder aan bod geweest zijn, ik kon het niet vinden.. excuses in dat geval

Patrick Sieders
Nashville TN USA

Samen maken we er iets heel moois van.

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 jan 2009 :  22:23:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Patrick,

Jij bent de eerste die dit vraagt volgens mij. Het hernummeren kost me al heel veel moeite en ik wil er niet nog een hernummering bij hebben.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

HansK

40 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  14:16:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van HansK  Reageer met citaat
Met die optie ben ik laatst heel blij geweest.
Ik heb een aantal melders (5 s88s) moeten verhuizen van plaats, waardoor geen één s88 meer z'n oorspronkelijke nummer hield. Ik heb zo'n 15 s88 units bij de baan.
De hernummer tool was erg handig in dit geval.

Hernummeren van een 2 tal melders heb ik tot nu toe niet nodig gehad.

Patrick, kom je echt alleen maar uit met individuele melders, maar geen volledige groepen van 16?
Ga naar bovenaan de pagina

pjsieders

USA
66 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  21:21:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van pjsieders  Reageer met citaat
hans,

ja de S88's zijn relijk goed verspreid over de baan, maar er zijn ong. 4-6 bezetmelders verspreid over diverse dozen die ik zou kunnen verplaatsen/wisselen.

ik dacht dat het misschien handig zou zijn, als optie, vooral al je nog bezig bent met de ruwe opbouw van de baan. Maar Paul heeft eerst zowiezo rust nodig en tijd voor zijn eigen baan

Dus ik begrijp zijn antwoord helemaal.

mvg,


Patrick Sieders
Nashville TN USA

Samen maken we er iets heel moois van.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  21:40:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Patrick,

Grin haha ik weet waar jij op doelt Dat is volgens mij veel belangrijker...

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

pjsieders

USA
66 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  22:31:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van pjsieders  Reageer met citaat
nou en of



Patrick Sieders
Nashville TN USA

Samen maken we er iets heel moois van.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina