Auteur |
Onderwerp |
|
BartSteur
Netherlands
245 berichten |
Geplaatst - 05 jan 2009 : 23:20:32
|
Beste Medekoplopers,
Ik heb een station met 6 sporen. 1 daarvan is een doorrijspoor (geen perrons). Hoe kan ik er nu voor zorgen dat een trein die door het station gaat dit spoor kiest (mits vrij) boven de perron sporen. De trein rijdt niet via een vaste/variable route. Gewoon automatisch.
Bedankt alvast, Bart |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2009 : 23:46:15
|
Hallo Bart,
standaard staat de keuze van .. naar blok op kans, als je deze wijzigt naar volgorde, en je maakt van het doorrijblok nr. 1 in de volgorde, dan zou dat lukken, mijn persoonlijke voorkeur zou dan echter uitgaan om de waarde van het doorrijblok te verhogen met de optie kans. Je krijgt nu een wat meer variabel treinbeeld,
mett vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2009 : 10:17:42
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door BartSteur
De trein rijdt niet via een vaste/variable route. Gewoon automatisch.
Bart, Gewoon automatisch heb ik niet ... Ik heb alleen variabel,vast en handmatig
Maar ok de enige oplossing is voor het treintype dat niet stopt een richtingsverbod te geven naar de perronsporen....dit is dus een beperking in het variabel automatisch rijden.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
BartSteur
Netherlands
245 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2009 : 11:20:45
|
Theo,
Met gewoon automatisch bedoel ik dat ik de trein naar het volgende blok sleep en koploper dan de route laat bepalen. Ik heb geen variable/vaste route aan de loc gekoppeld.
Maar inderdaad met een variable route kan het ook. Ik ga vanavond eerste de optie van Walter proberen.
Grt, Bart |
|
|
|
Onderwerp |
|