Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 149 / Bezoekers Vandaag: 2364
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 514
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Update's
 Versie 6.6
 Licht reageert niet icm DDW
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Sander

4 berichten

Geplaatst - 03 jan 2009 :  19:57:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Na het beschikbaar komen van de nieuwe update ben ik begonnen met het werken met DDW als centrale direct aangestuurd door koploper. Na installatie en opstarten reed mijn trein direct rondjes. Echter niet alles werkt. Ik rijd (nog) puur handmatig via koploper.

Het licht van de loc (F1) schakelt niet. Wanneer ik het vinkje in/uit schakel gebeurt er niets. Wel is het licht aan als de trein vooruit rijdt (niet bij de hogere snelheden) en uit wanneer hij achteruit gaat.

Verder viel me op dat in de handleiding wordt gesproken over SRCP 0.80 terwijl in DDW de keuze bestaat uit 0.73 of 0.82 is.

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 jan 2009 :  22:42:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Sander,

Ik vertrouw in deze versie DDW/SRCP volledig op resultaten van testers. Het is een systeem die ik zelf thuis niet onder handen heb gehad.

Weet jij zeker dat het juiste decodertype is geselecteerd?

Ook kan er volgens mij in het protocol niet echt veel missen. Heb er nog even naar zitten kijken, maar ik kan daar echt niets vreemds in vinden.

Het verbaast mij wel dat jij licht aanstuurt via functie F1? Zou misschien wel kunnen maar ik denk hierbij toch eerder aan F0.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Sander

4 Posts

Geplaatst - 04 jan 2009 :  10:12:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor je reactie,

Aangezien ik nog nieuw ben in de modeltreinwereld sluit ik zeker niet uit dat de fout bij mij ligt. Wat betreft het licht heb je gelijk. Dit moet F0 zijn.

Als decoder heb ik N1 gebruikt, 28 snelheidsstappen (CV 67 t/m 94), wat volgens de handleiding moet kloppen. Deze werkt bij MR-Direct prima (alleen dan op 2 computers)

Wellicht dat een van de testers mij hiermee zou willen helpen?

Mvg

Sander
Ga naar bovenaan de pagina

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 04 jan 2009 :  12:26:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Sander,

staat de decoder ook op 28 stappen? Het lijkt erop dat deze op 27 stappen staat.

Koos Jabaaij.
Ga naar bovenaan de pagina

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 04 jan 2009 :  14:43:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Sander,

Via ingewijden de volgende informatie.
Om met de juiste versie van DDW te werken moet je deze gebruiken: http://home.snafu.de/mgrafe/Programme/ddwserver_079.zip
Jouw problemen zullen dan wel opgelost zijn. De testversie 080 die er op de site staat werkt absoluut niet. Er wordt achter de schermen wel aan gewerkt.

Koos Jabaaij.
Ga naar bovenaan de pagina

Sander

4 Posts

Geplaatst - 05 jan 2009 :  21:36:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Koos,

Ik heb versie 0.79 geinstalleerd(wel vreemd dat die niet via de site te downloaden is. Ik had zelf 0.78 erop staan)

Geen verandering. Wel heb ik ontdekt dat het licht aan is bij oneven decoder stappen en is het licht uit bij even decoder stappen, ongeacht of het vinkje hiervoor aan of uit staat. Dit geldt alleen wanneer hij vooruit rijdt. Bij achteruit rijden is het licht altijd uit(zoals het hoort) Wellicht dat dit zoeken iets gerichter kan maken.

Dit geldt voor decoder type N1 in koploper. Voor decoder type N brand het licht altijd wanneer vooruit wordt gereden.

Ik noem hier beide decoder typen vanwege hetvolgende. Wat betreft het aantal decoderstappen, dit zijn er volgens mij toch echt 28 aangezien nr 67 en 94 erbij horen. Echter ga ik weer twijfelen omdat bit 1 van CV29 default op 0 staat wat duid op 14/27 stappen. De decoder die ik gebruik zat al in de loc toen ik hem kocht. De loc komt uit de Fleischman starset 89397. Dat gaat denk ik buiten dit topic om en ik zal dat elders eens gaan uitzoeken.

Verder wil ik nog even de aandacht richten op de gebruikte versie van het SRCP protocol. Deze kloppen niet met elkaar (Koploper zegt 0.80 te gebruiken en DDW 0.82) Zou het hier aan kunnen liggen?
Ga naar bovenaan de pagina

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 05 jan 2009 :  21:53:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Sander,

Als het een Fleischmann lok met een Fleischmann decoder is dan is het vrijwel zeker dat de decoder op 14/27 stappen staat en dat verklaard ook dat de verlichting bij de ene stap wel en bij de andere stap niet werkt. Bit 1 van CV 29 moet 1 zijn.
Voor de vragen over DDW kan je beter even een mail sturen aan
rosoft ad zeelandnet.nl waarbij ad vervangen wordt door @ zonder de spatie er voor en er na.

Koos Jabaaij.


Bewerkt door C_Jabaaij op 05 jan 2009 21:54:47
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina