Auteur |
Onderwerp |
|
Thomass
Netherlands
34 berichten |
Geplaatst - 20 dec 2008 : 21:19:40
|
mede forum-leden, Ik krijg het niet voorelkaar een joystic via usb als handregelaar binnen koploper toe te passen. Heeft iemand hier enige ervaring mee??? ik weet dat het wel mogelijk is via een gameport, maar helaas hebben mijn pctjes geen game en /of com porten en zijn mijn joystick's allen bedoeld voor USB.
Thomass
Alles gaat op rolletjes, als ik er maar niet aan zit !! Met vriendelijke groeten Thomass ( N spoor- selectrix-2000 - IB DCC- Loconet op FL-Picolo rails) |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 20 dec 2008 : 21:59:15
|
Hallo Thomas,
Ik denk zelf dat het niet zal gaan werken, daar ik geen USB implementatie ken in Koploper. Helaas dus...
Mvg, Paul. |
|
|
Thomass
Netherlands
34 Posts |
Geplaatst - 20 dec 2008 : 22:32:36
|
Inderdaad helaas.. mischien iets voor de toekomst?? Thomass
Alles gaat op rolletjes, als ik er maar niet aan zit !! Met vriendelijke groeten Thomass ( N spoor- selectrix-2000 - IB DCC- Loconet op FL-Picolo rails) |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 20 dec 2008 : 22:39:28
|
Hallo Thomass,
Ik heb echt geen idee hoe ik vanuit Delphi 3 USB devices moet benaderen/uitvragen.
Mvg, Paul. |
|
|
Thomass
Netherlands
34 Posts |
Geplaatst - 20 dec 2008 : 22:56:53
|
volgens mij via Declaraties van PORT.DLL in de module PORTINC.PAS (portinc.dcu)zover ik mij Delphi nog kan herinneren.
maar dat is volgens mij een discussie die niet van toepassing is voor het/dit forum..
Thomass
|
|
quadran
Belgium
86 Posts |
Geplaatst - 21 dec 2008 : 16:20:11
|
Hallo,
Behandelt Windows XP een USB Joystick niet zoals een gewone joystick? Dan zou via Directinput de gegevens kunnen verwerkt worden.
Mvg, Geert
|
|
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 21 dec 2008 : 16:40:55
|
Hallo Allemaal,
De USB joystick werkt ook in koploper. Eerst moet de juiste joystick aangemaakt worden in het configuratie scherm. Dan pas herkent koploper de joystick, zoals Geert al suggereerde.
Zie verder hoe te handelen en te werken in de handleiding van koploper.
Maar... verwacht er niet te veel van, omdat het oorspronkelijke ontwerp een zelfbouw kastje is.
Mvg Ab
Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS) |
|
|
|
Onderwerp |
|