Auteur |
Onderwerp |
|
daan
Netherlands
3 berichten |
Geplaatst - 02 dec 2008 : 13:24:12
|
hoi, ik ben nieuw hier maar ik wil effe de aandacht op fleischmann train navigator plaatsen..
zou hetniet geweldig zijn als koploper dit ook zou kunnen??
elke trein een tag-nummer, ontvangers in de rais, geen reedcontacten en rappige schakelaartjes meer....
zeer flexibele dienstregeling te schrijven...
super...
grtz daan..
dd |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 02 dec 2008 : 13:50:20
|
Daan,
Nee dat is het niet. Gewoon zonde van het geld. Waarom zou hier de treinregeling flexibeler zijn? Ik zou het niet weten.
Mvg, Paul. |
|
|
daan
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 02 dec 2008 : 14:35:34
|
als elke trein een tag nummer heeft, zendertjes er onder en ontvangertjes in de rails, weet de computer op elk moment waar het treinstel zich bevindt. en je bent af van mechanische melders. als je er functies aan koppelt, zoals versnellen, vertragen..geluid en licht, gecombineerd met seinen-besturing.. kan je heel veel treinen op de baan hebben.
je kan dan veel flexibeler omgaan met het blok-systeem.
lijkt mij...... grtz...daan..
dd |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 02 dec 2008 : 14:52:39
|
Daan,
Koploper weet ook precies waar iedere trein is, door de bezetmelders die in de baan aangebracht moeten worden. Dit is een veel goedkopere oplossing dan overal lissy of navigator toe te passen.
Je vertelt het eenmalig aan Koploper en hierna weet Koploper het gewoon (als je baandefinities tenminste goed zijn ingevoerd).
Ik rij thuis ook met 30-35 treinen op de baan. Bij Railz in Rotterdam meer dan 100. Hoe groot is jouw baan dan dat je denkt dat Koploper niet flexibel is?
Mvg, Paul. |
Bewerkt door PaHaSOFT op 02 dec 2008 14:53:47 |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|