Auteur |
Onderwerp  |
|
Barry
Netherlands
126 berichten |
Geplaatst - 23 nov 2008 : 19:36:30
|
Ik ben sinds kort bezig met het werken in Koploper. Ik heb de korte cursus van Project Maliebaan als uitgangspunt genomen en in dezelfde volgorde gewerkt. Alles werkt zoals het hoort: bezetmelders, blokken, treinen ijken. Nu wil ik "Vaste Routes" gaan invoeren, zodat ik automatisch kan rijden. Echter, ik moet het richtingsblok als eindblok opgeven en dat lukt niet. Alles gaat goed: ik kan de blokken invoeren en als in "Nieuw" intyp, komt netjes het volgende scherm, maar er komt geen aanduiding meer van een blok, dat ik kan invoeren. Kortom, ik kan de route niet afmaken.
Wie kan mij aangeven, waar ik verkeerd ben gegaan? (en hoe ik wel moet gaan)??
N-Spoor (Epoche III), ECoS, Koploper, LokPilot, SwitchPilot, Lenz, Kuehn, Uhlenbrock |
|
hubertus
Netherlands
2051 Posts |
Geplaatst - 23 nov 2008 : 19:45:57
|
Hoi Barry,
Eerst een tegenvraag, waarom wil je al vaste routes invoeren? Voor automatisch rijden zijn ze niet nodig. Sterker, als het zonder vaste routes niet automatisch rijdt, zal het met ook niet werken.
Zelf gebruik ik vaste routes eigenlijk alleen maar als ik echt bijzondere dingen wil doen, zoals bijv. het treintype wijzigen.
Huub |
 |
|
phdirk
Netherlands
2614 Posts |
Geplaatst - 23 nov 2008 : 22:23:14
|
Hoi Barry,
Als je je database op het forum zet, kunnen we kijken waar het probleem zit. Ik ben het overigens wel eens met Huub. Ik gebruik vaste routes ook alleen maar voor speciale dingen, bv om een specifieke trein een specifieke opdracht te laten uitvoeren. Dat heeft geresulteerd in een systeem, waarin ik met veel korte vaste routes werk en voor de rest overwegend met variabele routes.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
 |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 23 nov 2008 : 22:46:23
|
Hallo Barry,
allereerst welkom hier,
Om op je vraag in te gaan,
Als de verbinding er niet is in onderhouden blokken, vinkje bij(vanuit blok, in blok, naar blok) dan zal je deze niet in kunnen stellen in vaste routes, het is allereerst van belang dat alles goed funktioneert voordat je begint met variabele en daarna vaste routes, zeker de laatste optie valt in de categorie gevorderden. Namelijk in variabele en vaste routes ga je alleen maar beperkingen in de rijmogelijkheden inbouwen.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
 |
|
Barry
Netherlands
126 Posts |
Geplaatst - 24 nov 2008 : 09:15:45
|
Hallo Dirk en Huub,
Tot zover dank voor de reactie. Ik heb getracht mij door de handleiding te werken en had de indruk, dat ik altijd vaste en/of variabele routes moest invoeren om te kunnen rijden. Bljkbaar is dat dus niet nodig.
Ik zal ook nog eens naar het onderdeel "Onderhouden Blokken" kijken. Mogelijk staat daar toch wat verkeerd.
Groeten,
Barry |
 |
|
Barry
Netherlands
126 Posts |
Geplaatst - 25 nov 2008 : 17:25:58
|
Hallo Huub en Dirk,
Er stonden inderdaad een aantal vinkjes niet goed bij "Onderhouden Blokken". Ik heb de zaak aangepaast en nu loopt de boel. Met dank voor de tip
Groeten,
Barry
|
 |
|
|
Onderwerp  |
|
|
|