Auteur |
Onderwerp |
|
wimla
Netherlands
42 berichten |
Geplaatst - 11 nov 2008 : 20:37:17
|
Hallo, Als ik een nieuwe database aanmaak in Koploper dan reageert de IB. Als ik een bestaande database( de demo) open, dan is er geen communicatie mogelijk. De IB reageert dan niet. Ik zal uiteraard wel iets fout doen, maar wat. De instelingen staan naar mijn weten goed. Alleen bij een nieuwe database moet je de poort invullen en het systeem. Bij de bestaande kan dat niet meer natuurlijk.
Mvg Wim
Wim Lageweg trambaan HO |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 11 nov 2008 : 20:42:22
|
Hallo Wim,
Ook bij bestaande databases kun je je compoort invullen en veranderen. Als de zaak bijvoorbeeld in de testmode staat, zal er niets gebeuren. Ook bij bestaande databases moet je dus kijken of de communicatie-instellingen goed staan. In sommige situaties geeft de combinatie Koploper <> IB/TC de door jou aangegeven melding. Gewoon nog eens proberen op het groene spiegelei te drukken wil wel eens helpen. Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je bij de melding je IB zelf aanzet (op de go-knop drukt). Succes ermee.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
wimla
Netherlands
42 Posts |
Geplaatst - 11 nov 2008 : 20:51:33
|
Hallo, Ja, ik zag nu ook dat je de gegevens kon wijzigen bij een staande database en die gegevens staan goed. Als ik een nieuwe database maakt en ik druk op het groene spiegelei, dan reageert de IB, als ik bv op de noodstop druk.Lampje IB springt op rood. Bij een bestaande demo, gebeurt er niets.
Wim
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 11 nov 2008 : 20:55:50
|
Wim,
Welke demo bedoel jij? Als het de echte demo is van Koploper zal die nooit communiceren.
Als het een demo is die jij vanaf het internet hebt gedownload als voorbeeld voor het ovaal met inhaalspoor, dan zou deze moeten werken. Staat wel de juiste commpoort geselecteerd?
Mvg, Paul. |
|
|
wimla
Netherlands
42 Posts |
Geplaatst - 11 nov 2008 : 20:59:48
|
Wat kan een mens uren aan het tobben zijn. Hij stond inderdaad in de testmode. Nou ja aldoende leert men. Hartelijk dank voor de hulp en ongetwijfeld tot de volgende keer.
Wim
|
|
|
Onderwerp |
|