Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 376 / Bezoekers Vandaag: 2809
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 wissel weergave met het CS
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bas47

Netherlands
33 berichten

Geplaatst - 09 nov 2008 :  16:59:49  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo,

Met mijn CS van Märklin heb ik het volgende probleem.
Als ik wissels defineer in het CS en deze aanstuur, dan wordt de wissel netjes omgezet. Echter de aanwijzing op het scherm komt niet overeen met de stand van de wissel. Koploper geeft echter wel de juiste stand aan (De wissels zijn afgeregeld in koploper).
Als ik de aansluiting van de wissel verander, dan komt de aanwijzing op het CS wel overeen met de wisselstand, maar geeft koploper de verkeerde stand aan. Om in koploper het vinkje te zetten van verkeerd aangesloten had geen effect. Het probleem komt alleen voor bij de normale wissels, bij de kruiswissels en drieweg wissels heb ik geen problemen.
Als ik de wissels niet defineren in het CS, dan werkt alles volgens de stand in koploper, maar vervalt de mogelijkheid om de wissels te bedienen zonder dat koploper aanstaat.
Weet iemand hier een oplossing voor?

groet,
Bas

p.s. ik maak gebruik van K-rails.

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 09 nov 2008 :  20:59:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bas,

Mogelijk een volstrekt overbodige opmerking, maar weet je zeker dat je de wissels in Koploper goed hebt gedefinieerd. Het zwarte pootje is namelijk het actieve pootje, het blauwe pootje de niet actieve. Dat moet kloppen met het CS bij het aanmaken van het baanplan.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 09 nov 2008 :  21:03:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bas,

heb jij toevallig je wissels in het CS gezet met behulp van een ander software programma? Of in Koploper de functie fout aangesloten aangezet ?

De functie fout aangesloten werkt niet in combinatie met het CS. De wisselstand van het CS moet namelijk overeenkomen met de wissel op de treinbaan. Voeg hieraan in koploper een wissel toe met de juiste defaultstand (rechtuit) die overeen komt met het Central Station.

Is de wissel ingevoerd op het CS met een ander software programma, laat dan de wissel op het CS vervallen, en maak hem daarna opnieuw aan.

met vriendelijke groet,

Walter



Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

bas47

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 10 nov 2008 :  19:07:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Dank voor jullie opmerkingen. Ik dacht dat ik alles gekontroleerd had, maar door de opmerking van Walter m.b.t. het difineren van de wissels, heb ik deze toch nog even de nagekeken. En inderdaad, de wissels waar ik problemen mee had waren inderdaad fout gedefineerd in koploper. (Nu weet ik ook waarom er zoveel wissels geselecteerd kunnen worden). Ik heb alles foute wissels uit koploper gehaald en vervangen door het goede symbool. Alles werkt nu zoals het moet.
nogmaals dank voor de snelle reakties.

met vriendelijke groet,

Bas
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina