Auteur |
Onderwerp |
|
jeroenk
Netherlands
28 berichten |
Geplaatst - 21 okt 2008 : 22:43:34
|
Hallo,
ik heb mijn eerste bezetmelder aangesloten en in één blok twee bezetpunten aangesloten. één in het begin van het blok en één op het eind. Nu laat ik een locomotief het blok in rijden en het eerste bezetmpunt detecteert de trein. Na het bezetpunt gepaseerd te zijn wordt het blok weer vrijgegeven (thans de blauwe lijn wordt weer zwart. Mijn loc tuft erchter gewoon nog in het blok door naar het volgende bezetpunt. Daar aan gekomen is het blok weer bezet.
Het blok moet toch bezet blijven tot de loc het tweede bezet punt is gepasseerd?
groet, Jeroen |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 21 okt 2008 : 23:08:04
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
Het blok moet toch bezet blijven tot de loc het tweede bezet punt is gepasseerd?
jeroen, heb je onder eigenschappen blok onder bezet bij : die beide bezetmelders opgegeven en in de juiste volgorde ??
Theo vanop de heide |
|
|
jeroenk
Netherlands
28 Posts |
Geplaatst - 21 okt 2008 : 23:22:03
|
Hallo Theo,
Onder eigenschappen blok (in dit specifieke geval blok 5) en tabblad bezetmeldingen heb ik opgegeven: uit blok:1 (deze is al gedefinieerd maar nog niet aangesloten). te verwachten bezetmelders 1.09 1.10
en onder aan bij 'bezet bij...' zijn 1.09 en 1.10 aangevinkt.
groet, Jeroen |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 21 okt 2008 : 23:52:19
|
Jeroen,
Ik denk dat jij heel wat stapjes onjuist doet. Het is zo heel moeilijk om een gerichte hulp te bieden. Zou jij even je database willen backuppen en deze hier uploaden? We kunnen je dan veel beter helpen.
Mvg, Paul. |
|
|
jeroenk
Netherlands
28 Posts |
Geplaatst - 22 okt 2008 : 15:57:34
|
Hallo Paul,
doe ik vanavond even.
groet, Jeroen
|
|
|
jeroenk
Netherlands
28 Posts |
Geplaatst - 22 okt 2008 : 18:50:34
|
Paul, Bijgaand de export.
Download Attachment: bovenbaan1.bck 9,9 KB
Mocht je er snel tijd voor vinden. Zelf ben ik vanavond laat pas weer online, ben benieuwd!
groet, Jeroen
|
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 23 okt 2008 : 12:52:13
|
Jeroen
Ik heb even naar je database zitten kijken en mij is het volgende opgevallen waardoor het niet werkt. Je moet bij onderhouden blokken en vervolgens blokeigenschappen algemeen zie pag. 76 van het handboek wel aanvinken vanuit welk blok er naar welk blok gereden mag worden, er staat hier nergens iets aangevinkt, ook moet je hier aangeven of de lok moet keren om naar het volgende blok te gaan. Ook moet je kijken bij onderhouden locomotieven pag. 30 van het handboek of de trein een treinstel is anders kan er niet gekeerd worden.
Ik heb dit bij mij in de database veranderd en het werkt in de testmodus nu goed.
Ik heb de database niet ge-upload omdat zelf veranderen de beste oefening is en je het gelijk weet voor het vervolg.
Verder zitten er nog wat dingen niet goed in de wisselstraten maar dat is niet van invloed op het rijden - niet alle wisselpoten en tussen liggende railstukken zijn niet goed gedefinieerd - er zijn ook wisselstraten wat geen wisselstraten zijn bij opvolgende blokken zonder wissels er tussen.
Wat betreft het aansluiten van de bezetmelders dit kan je het beste doen zoals het in het handboek op pag. 24 staat omschreven, - voor de blokken die in 1 richting worden bereden volgens voorbeeld 1. - voor de blokken die in 2 richtingen worden bereden volgens voorbeeeld 3. Dan zijn altijd alle treinen gedetecteerd
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix ) |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 23 okt 2008 : 13:19:53
|
Jeroen,
Gisteren was 'nationale feestdag' in Woerden. Piet heeft al even gekeken en ik hoop dat jij daarmee aan de gang kunt.
Mvg, Paul. |
|
|
jeroenk
Netherlands
28 Posts |
Geplaatst - 25 okt 2008 : 08:53:42
|
Hallo Piet en Paul,
Bedankt voor jullie reactie. Ik ga er vanuit hier mee verder te kunnen. Hoop daar morgen tijd voor te hebben. En laat zeker weten hoe het afloopt. Goed weekend alvast.
groet, Jeroen
|
|
|
|
Onderwerp |
|