Auteur |
Onderwerp |
|
grint019
Netherlands
50 berichten |
Geplaatst - 12 okt 2008 : 08:20:53
|
Hallo allemaal
Ik heb een vraag die niets met koploper te maken heeft, maar hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb een Marklin keyboard 6040 aangesloten op de Uhlenbrock. Normaliter kun je de 16 schakelaars voor wissels en seinen aan (groen) en uit zetten (rood). Echter om de een of andere reden blijven ze (de schakelaars) in een en dezelfde stand staan. Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Wie wel? Alvast bedankt voor jullie hulp! groetjes Ernst |
|
corne_mo
186 Posts |
Geplaatst - 12 okt 2008 : 10:16:50
|
Ernst, misschien beter om deze vraag te stellen op http://www.beneluxspoor.net/ ?
Met vriendelijke groet, Corné
Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz) |
|
|
tomprins
Netherlands
538 Posts |
Geplaatst - 12 okt 2008 : 10:24:28
|
Ernst,
Ik ga er vanuit dat je weet dat je geen keyboard nodig hebt als je een Intellibox gebruikt. Je kunt elk adres tussen 1 - 256 aansturen vanuit dit apparaat. Heb je misschien dezelfde adressen op het keyboard geselecteerd als op de IB, standaard is dat op de IB 1-8. Het verloopstukje tussen de IB en een evenuele extra centrale die je als booster kunt gebruiken is in dit gevsl niet nodig, zit die er tussen? Als het normaal wel werkt en nu niet en stroom even uitzetten, helpt ook niet dan zou het keyboard defect kunnen zijn, dan moet je het met een 6021 of zo uitproberen om dit vast te kunnen stellen. Dit is wat me zo te binnen schiet, mogelijk zijn er andere oplossingen.
Succes
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
|
|
|
tomprins
Netherlands
538 Posts |
Geplaatst - 12 okt 2008 : 18:15:06
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door tomprins
Ernst,
Ik ga er vanuit dat je weet dat je geen keyboard nodig hebt als je een Intellibox gebruikt. Je kunt elk adres tussen 1 - 256 aansturen vanuit dit apparaat. Heb je misschien dezelfde adressen op het keyboard geselecteerd als op de IB, standaard is dat op de IB 1-8. Het verloopstukje tussen de IB en een eventuele extra centrale die je als booster kunt gebruiken is in dit geval niet nodig, zit die er tussen? Als het normaal wel werkt en nu niet en stroom even uitzetten, helpt dat ook niet dan zou het keyboard defect kunnen zijn, dan moet je het met een 6021 of zo uitproberen om dit vast te kunnen stellen. Dit is wat me zo te binnen schiet, mogelijk zijn er andere oplossingen.
Succes
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Met vriendelijke groet,
|
|
|
grint019
Netherlands
50 Posts |
Geplaatst - 14 okt 2008 : 07:52:10
|
Beste Tom Bedankt voor het meedenken! Echter stroom uitzetten helpt niet en ik gebruik geen verloopstukje. groetend Ernst |
|
|
administrator
Netherlands
347 Posts |
|
|
Onderwerp |
|
|
|