Auteur |
Onderwerp |
|
P de Reede
Netherlands
256 berichten |
Geplaatst - 29 sep 2008 : 19:22:53
|
Hallo allemaal,
Wie weet wat dit betekend in communicatie logging.
[w] wissel 1 krom [w] wissel 2 krom [w] wissel 2 recht [w] wissel 4 krom
[c] schoon autfuncdec ---------------------- Het gaat om schoon autfuncdec Iedere keer na een opdracht komt [c] schoon autfuncdec terug
Mvg Piet
PWJde Reede |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 29 sep 2008 : 19:44:24
|
Hallo Piet,
Ik kan alleen maar gissen, sommige centrales zoals de Marklin Central Unit, hebben na het schakelen van een wissel een uitschakelcommando nodig. Bij het direkt na het schakelen van de 1e wissel, een 2e aansturen in een wisselstraat wordt de 1e ook uitgeschakeld, dus het commando zal dan steeds aan het einde van een wisselstraat na bv. 0,250 seconde gegeven worden,
met vriendelijke groet,
Walter
Software modeltreinen |
|
|
P de Reede
Netherlands
256 Posts |
Geplaatst - 29 sep 2008 : 20:10:35
|
Hallo Walter,
Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt met het schakelen van de wissels. Het gebeurt ook bij de aansturing van de draaischijf . Vandaar die vraag. Bedankt voor de uitleg.
Mvg Piet
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wissels
Hallo Piet,
Ik kan alleen maar gissen, sommige centrales zoals de Marklin Central Unit, hebben na het schakelen van een wissel een uitschakelcommando nodig. Bij het direkt na het schakelen van de 1e wissel, een 2e aansturen in een wisselstraat wordt de 1e ook uitgeschakeld, dus het commando zal dan steeds aan het einde van een wisselstraat na bv. 0,250 seconde gegeven worden,
met vriendelijke groet,
Walter
Software modeltreinen
PWJde Reede |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 29 sep 2008 : 20:28:48
|
Hallo Piet,
het is correct dat dit commando ook bij de draaischijf zichtbaar is, een draaischijf reageert namelijk met hoog genummerde wisselcommando's.
met vriendelijke groet,
Walter
Software modeltreinen |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|