Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 116 / Bezoekers Vandaag: 5795
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 429
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Waardoor wordt de treinsnelheid bepaald?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Peter Kleton

198 berichten

Geplaatst - 13 jun 2006 :  15:06:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Als de snelheid van een treintype 140km/h is,die toegewezen is aan een lok van Vmax van 140km/h,en de max snelheid van een aantal blokken voor die trein is 140km/h en er zeker 3 vrije blokken liggen voor de trein met daarin geen snelheidsbeperkende wissels liggen,waarom rijdt de trein dan max 100 km/h? De ingestelde versnelling van de trein is zodanig,dat hij 100 rijdt, voordat er verderop lagere toegelaten snelheden zijn.
Als ik dezelfde lok aan een Testrein toewijs,die max 50km/h mag,klopt de snelheid wel.
Ra..Ra..
Groeten,Peter

Wim Romijn

Netherlands
1024 Posts

Geplaatst - 13 jun 2006 :  17:24:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

In het locomotief overzicht kan je zien waar deze vandaan komt.
Dit is nieuw in versie 6.3 en moet wel ingesteld worden.

Als ik jouw verhaal lees dan zou hij 140 moeten rijden.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 13 jun 2006 :  18:34:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,
Bedankt voor je reaktie.
Maar ik rij nog met versie 6.2.
Ik heb dus snelheden ingesteld voor de lok zelf,het type trein waarmee hij rijdt en een aantal blokken.
Allemaal max. 140 km/h.
Ik heb de index er nog eens op nagelezen,en daar schrijft Paul,(Overzicht locomotieven)dat als je met je muis boven ''Snelheid'' gaat staan,je dan de reden ziet van die snelheid. Maar bij mij staat er:'' Max. snelheid uit blok''
Ik begrijp het nog niet.
Groeten,Peter
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 13 jun 2006 :  18:43:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Zo wie zo updaten naar 6.3. Support wordt door mijn persoon alleen op de laatste versie gegeven.

Je zegt trouwens dat de komende blokken 140 km/uur hebben. Echter jij zegt niet wat het huidige blok voor snelheids heeft. Als ik dit lees zou ik bijna mijn hand in het vuur durven steken voor een snelheidsbeperking in het huidige blok van de loc van 100 km/uur.

Zet anders even je database op deze site en geef aan bij welke lok en welk blok het volgens jouw fout gaat. We kunnen er dan even makkelijker naar kijken.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 13 jun 2006 :  19:58:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,
Ik heb nogeens alle ervoor in aanmerking komende blokken gecontroleerd op hun V max. Allemaal 140km.
Ik kan niet zeggen in welk blok het fout gaat,want het gaat in alle blokken die 140 zouden moeten zijn,fout.Ook de lok ,die als intercity trein is aangemerkt,heeft een Vmax van 140.
Er liggen 5 blokken achter elkaar met die snelheid,er voor en er na zijn lagere snelheden door afbuigende wissels enz.
Er is daardoor een baangedeelte van ca 8 meter lang , dat onafgebroken 140km/h is.
Groeten,Peter
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 13 jun 2006 :  22:17:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Met deze info weet ik het ook niet. Zet zoals al eerder geschreven: plaats je database even hier dan kunnen we er naar kijken.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1024 Posts

Geplaatst - 13 jun 2006 :  22:23:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Het is verstandig naar 6.3 te gaan zo als Paul al aangaf.

Daar wij niet de beschikking hebben over je database heb ik toch het gevoel dat je misschien een wisselstraat niet juist hebt aangemaakt.

Als je namelijk een wisselstraat aanmaakt vanuit een blok welke niet aan de wissels grenst, dan kan de snelheidsbeperking al eerder ingaan.

Ik raad je dan ook aan om je wisselstraten te kontroleren en naar versie 6.3 te gaan en als je er niet uitkomt je database hier neer te zetten

Ik bedenk trouwens nog iets, ik heb geen idee hoeveel stappen er bij deze lok zijn, maar als je lokomotief is geijkt en op stand 28 is de snelheid 141 en op stand 27 is de snelheid 120 dan rijdt de lok 120km. want 141 is te snel.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz

Bewerkt door Wim Romijn op 13 jun 2006 22:27:28
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 13 jun 2006 :  22:50:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul &Wim,
Ik zal het morgen allemaal weer ens goed nakijken,en V 6.3 downloaden.
Jullie horen nog wel van het vervolg.
Ik hoop dat ik wat fout heb gedaan.
Groeten,Peter
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  06:48:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Ik proef steeds uit jouw bijdrages dat jij denkt dat het aan de software ligt. Ik sluit natuurlijk niets uit. Echter er zijn zeer veel mensen die gewoon werken met Koploper en deze fout niet melden.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  09:07:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,
Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd.
Jij maakt software voor Koploper,en ik vul de databse niet goed in.
Wie is er nu fout hier?
Vriendelijke groeten,Peter,die vandaag zijn fout op wil gaan zoeken.
Ga naar bovenaan de pagina

administrator

Netherlands
347 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  18:46:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van administrator  Reageer met citaat
Peter,

Kan je je database onlinezetten kijken wij met je mee.

Soms kan je zelf blindstaren op een kleinigheidje.

Een ander kijkt er toch weer frisser tegen aan.

mvg erwin kooij

Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  20:06:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo iedereen,
Bedankt voor het terugkomen.
Ik heb inmiddels versie 6.3 er in staan,en ik kijk met iemand anders hier bij mij, of het nu goed gaat,want ik heb wat aanloop probleempjes.
Indien er toch nog/weer problemen zijn,horen jullie het zeker.
Vriendelijke groeten,
Peter
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  22:01:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Ik heb wel een nieuw probleem.
Ik kan geen lok type 1100 en 1200 plaatsen in de blokken 31en 34,van stat. Zvt ;met treinstellen gaat het wel.Met versie 6.2 nooit last gehad.
Ook als ik van een treinstel een lok maakt ,gaat het niet.
Het lukt weer wel,als ik opgeef,dat de lok een Trek/duw comb. is.
Hierbij de data base van Proefbaantje.



Download Attachment: proefbaantje.bck
246.72 KB
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1992 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  22:11:03  Toon profiel  Reageer met citaat
In de variabele route "conversie 6.3 ...." zijn o.a. blok 31 en 34 aangevinkt bij uitsgesloten. Daar mogen dus alleen treinstellen komen en kun je ook geen niet-treinstellen plaatsen.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1024 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  22:31:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Als ik lok NS1201 plaats in blok 25 en ik laat hem rijden dan komt er te staan dat de snelheid wordt bepaald door het treintype en dat is 138 km.
Dit is de stap onder de 140 km. welke als begrenzing is voor het blok.

In welke blok(ken) gaat het eventueel niet goed?

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  22:40:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Huub,
Daar hebben we niet gekeken,in de variabele treinroutes,omdat ik die niet gebruik....
Alvast bedankt.
Wat die var. routes betreft,ik ga er morgen eens kijken en eea rechttrekken.
Groeten,Peter.
( Dat geval met die snelheden komt dan nog. )

Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 15 jun 2006 :  10:38:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Huub,
Zo,ik heb de vinkjes weggehaald voor de sporen 31 en 34.Bij de andere aangevinkte sporen moet dat zo blijven,want dit zijn kopsporen in het schaduwstation '' Halfweg.''.
Het moet nu weer goed gaan. .Waarom het in de versie 6.2 dan toch goed ging,snap ik niet.
Alle andere meedenkers bedankt,
Vriendelijke groeten ,Peter
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 15 jun 2006 :  10:48:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,
Dat geval met de snelheden heb ik al in de versie 6.2 kunnen oplossen, een uur voordat die omgezet werd naar 6.3.Het bleek,dat bij de 1100 en 1200 loks de snelheids stappen op 0 stonden(????).Bij de treinstellen waren die wel ingevuld.
Aan de hand van'' ouderwetse'' lijstjes in een boekje,kon ik de waardes er weer in zetten.En toen reed het wel goed.
Hopelijk is het nu weer allemaal in orde.
Vriendelijke groeten,Peter
Ga naar bovenaan de pagina

Leendert

Netherlands
89 Posts

Geplaatst - 15 jun 2006 :  11:23:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Dit klinkt alsof je rijdt met geijkte snelheid, terwijl je loc niet geijkt is. Handmatig die stappen invullen kan natuurlijk, maar de loc's ijken is toch beter (=nauwkeuriger).

Groet,
Leendert
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 15 jun 2006 :  12:07:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Leendert.
Ik had die 2 loks wel geijkt,vandaar dat ik nog een '' papieren ''lijstje had,wat ik overgeschreven heb.Voorlopig laat ik het zo,het probleem is opgelost,ofschoon het me dwars zit, waardoor die snelhedenbestanden leeg waren.
Groeten,Peter
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina