Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 549 / Bezoekers Vandaag: 1456
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 603
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 snelheidsproblemen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

hvdbroek

Netherlands
17 berichten

Geplaatst - 13 jun 2006 :  15:01:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik gebruik een TwinCenter van Fleischmann. Wisseldecoders en terugmeldmodules van LDT.
Twee bezetmelders per blok, stationsblok (vijf sporen) met één centrale binnenkomst melder en één bezetmelder aan het eind van elk stationsspoor. Het is een doorgaande lijn.
Op mijn baan heb ik voorlopig 6 treinen rijden, waarvan twee met een vaste route. Het volgende probleem doet zich voor.
Wanneer een trein bij het blok komt dat vóór het stationsblok ligt, zakt deze terug tot de min. snelheid, gaat door dit blok naar het stationsblok en blijft deze snelheid houden, totdat deze keurig is gestopt bij het juiste stationsspoor. Uitrijden is geen probleem, dat gaat zoals ik mij dat voorstel. Optrekvertraging en geleidelijk komen tot de max.snelheid.
Is dit een gevolg van de bezuiniging (je spaart toch een aantal bezetmelders uit) of is het een ander probleem?
M.v.gr.
Henk van den Broek - Drachten

Bewerkt door hvdbroek op 13 jun 2006 17:59:07

Wim Romijn

Netherlands
1008 Posts

Geplaatst - 13 jun 2006 :  17:19:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk,

Het hoeft geen probleem te zijn.

De centrale bezetmelder bij binnenkomst van het station wordt die nog ergens anders voor gebruikt.

Het probleem lijkt namelijk te zitten in het blok voor het station en niet in de stationsblokken.

Want waarom rijdt hij op minimum snelheid in het blok voor het station?

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 13 jun 2006 :  17:33:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk,

Wim Romijn had terecht gezegd in ander draadje:

In het locomotief overzicht kan je zien waar deze vandaan komt.
Dit is nieuw in versie 6.3 en moet wel ingesteld worden.

Je kan dan zien hoe Koploper de snelheid heeft bepaald. Kan een handig hulpmiddel zijn.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

hvdbroek

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 13 jun 2006 :  17:56:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt mensen. Ik zal er vanavond naar kijken.
Groet,
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

hvdbroek

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  11:18:13  Toon profiel  Reageer met citaat
(Backup-bestand toegevoegd)

Download Attachment: henkbaan.bck
63.06 KB
Zo gauw de trein vanuit blok 21>22 rijdt, krijg ik de melding: automatische stop, blijft langzaam rijden en stopt keurig bij het perron. Normaal krijg je dat als bij het stationsblok komt(het gaat om de linksom rijdende baan). Ik heb de bezetmelders getest via het testprogramma van Koploper. Geven allemaal een signaal af.
Er is nog iets vreemds. Als je lok 78 bij testen automatisch laat rijden en deze komt in blok 15 (rood), wordt blok 4 geel. Deze valt geheel buiten het traject.
Wat is hier aan de hand? Bezetmelders misschien toch defect?
M.vr.gr.
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  11:32:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
Kijk eens onder baanoverzicht - gegevens koppelen aan blok

Je heb bij blok 16 ook 4 gekozen


M.v.G

Erik.

Bewerkt door balthazor op 14 jun 2006 11:37:17
Ga naar bovenaan de pagina

hvdbroek

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  12:15:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Erik. In ieder geval 1 probleem opgelost.
M.vr.gr.
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  12:23:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Henk,

Voor de DB218 heb je bij variabele treinroute, stamgegevens uitgesloten blok 13 en 14. Hier de vinkjes weghalen.
Kijk ook even voor de andere indien nodig.

Met vriendelijke groet,
Hub

Bewerkt door pa1_hub op 14 jun 2006 13:24:44
Ga naar bovenaan de pagina

hvdbroek

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  15:07:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor jullie advies. Het andere probleem is inmiddels ook opgelost, er stond een vinkje bij richtingsverbod en de max. snelheid bij wissel 16 was aangevinkt.
M.vr.gr.
Henk

PS: Paul, wat beleef ik veel plezier aan dit programma. Fantastisch zoals het in elkaar zit.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina