Auteur |
Onderwerp |
|
J.Heuschkiel
Netherlands
131 berichten |
Geplaatst - 10 sep 2008 : 09:49:57
|
Hallo allemaal,
Ik ben bij het experimenteren met een servo-aangedreven overweg tegen het volgende probleem aangelopen. Misschien, dat iemand hier mij aan een oplossing kan helpen.
- In het sporenplan komt een dubbelsporige "Y"-splitsing voor. - Direct na de splitsing in de linker boven-poot bevindt zich de overweg (die dus langzaam open- en dichtgaat). - De lengte spoor tussen splitsing en overweg is te kort om hier bezetmelders te plaatsen. Het sluiten van de overweg zou dan ook de laat zijn. - Ik zal op e.o.a. manier de stand van de wissels moeten betrekken bij het sluiten en openen van overweg, zodat de bezetmelding in de onderste poot geplaatst kan worden en alléén de treinen, die linksaf buigen de overweg laten sluiten. Hierbij mogen ook alléén de treinen, die van linksboven komen, de overweg openen.
Heeft hier iemand dit probleempje al eens opgelost en zo ja hoe ? Alvast bedankt.
M.vr.gr. Jo Heuschkiel H0-IB-HSI-DCC-Koploper |
|
GRUspoor
Netherlands
47 Posts |
Geplaatst - 10 sep 2008 : 12:46:37
|
Hallo Jo,
Ik heb ook al eens zitten rommelen met een overweg in een dubbelspoor [13/14], maar dan direct na een station (5 sporen waarvan 2 op de ene en 3 op het andere dubbelspoor uitkomen). Met een heleboel logische en speciale acties heb ik het nu redelijk onder controle. Ik heb hiervoor eerst op papier een hele voorwaardetabel gemaakt, deze omgeset in logische/speciale acties, en dat toen ingevoerd. Daarna nog diverse aanpassingen gemaakt. Ik zal mijn database even toevoegen, de overweg zit in spoor 13 en 14, direct na het station.
Groetjes Gert
Download Attachment: Bazuinspoor.bck 198,1 KB
H0dc/Fl+ // Dinamo met Koploper: goed voor het oude werk in een nieuw jasje. |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|