Auteur |
Onderwerp |
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 berichten |
Geplaatst - 06 sep 2008 : 22:24:02
|
In mijn database kan ik het schaduwstation in 2 richtingen berijden.
Hiervoor heb ik ingesteld dat de stopkans opgeheven moet worden van blok 43 naar 1, 3, 5, 7 en 9 en van blok 47 naar blok 2, 4, 6, 8 en 10
Meestal gaat dat goed en stopt de trein in het 2e gedeelte van het schaduwstation, maar soms stopt hij in het eerste gedeelte. Na enig onderzoek gebeurt dat alleen als er geen enkel spoor bezet is, bij de blokgroep staat wel dat de minimale bezetting 1 blok moet zijn.
Is dit de bedoeling of moet er eerst gekeken worden naar opheffen stopkans en dan pas naar de minimale bezetting?
Bijgaand mijn database, het gebeurt ook in test modus.
Download Attachment: Randwyck.bck 268,7 KB
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 06 sep 2008 : 22:59:03
|
Wim,
Antwoord is simpel: blokgroep gaat voor opheffen stopkans.
Mvg, Paul. |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 07 sep 2008 : 07:04:52
|
Wim,
Tevens kleine aanvulling: jij hebt in onderhouden digitale onderdelen vreemde items zitten. Waarschijnlijk ontstaan door wisseling van digitaal systeem. Beter is het om deze even te verwijderen.
Mvg, Paul. |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 07 sep 2008 : 10:17:58
|
Paul,
Geen probleem met de voorrang, tijdens het testen verbaasde ik mij dat het vaak goed ging maar dat af en toe een trein stopte terwijl ik dacht dat hij door zou rijden. Alle instellingen na zitten kijken en toch af en toe weer fout, totdat ik in de gaten had dat het alleen voorkwam zoals beschreven. Als straks alles op de baan staat zal niemand er last van hebben omdat er altijd wel een trein zal staan.
Ook omdat er het nodige geschreven is over dynamische bloklengte en het berijden in tweerichtingen dat zoiets onmogelijk was wilde ik voor mijzelf eens proberen of dit mogelijk zou zijn. Dit kan wel maar dan moet er per blok een stopmelder zijn maar er kan wel gebruik worden gemaakt van een melder voor alle blokken voor het vrijkomen bij binnenkomst.
De vreemde items komen door wisseling van systeem en zal ik verwijderen.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|