Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 45 / Bezoekers Vandaag: 1817
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 197
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Wisselstraten "over" een blokje
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

dentheo

Belgium
1758 berichten

Geplaatst - 26 aug 2008 :  19:32:59  Toon profiel  Reageer met citaat
De inrijsporen naar mijn kopstation zijn nogal lang en bevatten parallele wisselstraten. Nu zou ik een stukje recht spoor willen gebruiken als kort blokje om een loc te "parkeren".
Momenteel heb ik wisselstraten gedefinieerd tussen de 4 perronsporen en de dubbelspoorbaan.
Vier van die acht wisselstraten verlopen steeds over dat "parkeerblok", die wisselstraten wordt dus nu "gebroken " ? Dus eindig ik met vier wisselstraten NIET over dat parkeerblok en vier naar dat blok, en één van dat "blokje" naar de hoofdbaan, maar hoe kan ik nu mijn voorkeur uitdrukken ze hebben allemaal nr 1 ...

Theo vanop de heide

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 aug 2008 :  22:08:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Het ligt zeker aan mij, maar ik ben het spoor volledig bijster wat jij hier bedoeld.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 aug 2008 :  00:10:13  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Het ligt zeker aan mij, maar ik ben het spoor volledig bijster wat jij hier bedoeld.

Tweede poging.

Vanuit elk perronspoor in mijn kopstation heb ik twee wisselstraten om op mijn hoofdbaan te komen. Mijn voorkeurkeuze kan ik uitdrukken door de nummervolgorde.

Nu heb ik in één van die wisselstraten een kort blokje gemaakt, daar kan een lok wachten op zijn trein. Daarvoor heb ik die wisselstraat in twee stukken moeten knippen.

De twee wisselstraten (per perronspoor) hebben nu een ander eindpunt dus ik kan mijn voorkeur niet meer uitdrukken door nummers want zij hebben beide nr 1.
Kan ik dat nu alleen oplossen via kans in blokeigenschappen ?

Theo

ps. wat is de makkelijkste manier om een wisselstraat te verwijderen ? helemaal wegklikken ?

Theo vanop de heide

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 aug 2008 :  06:56:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Ik zou dit dan niet via kans doen, maar via vaste volgorde in onderhouden blokken. Want ik neem aan dat 1 route jouw voorkeur heeft.

Het antwoord op verwijderen wisselstraat is helaas: helemaal wegklikken. "Zeer gebruikers vriendelijk" toch? Kan je nooit per ongeluk een wisselstraat verwijderen.
Zal eens kijken of ik dit iets makkelijker kan gaan maken, want dit is niets.

Mvg,
Paul.
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina