Beste Forumleden, Mijn baan loopt met behulp van Paul en diverse forumleden nu vrijwel storingvrij, mijn seinen ( arm- en lichtseinen ) functioneren etc. maar het volgende valt mij nu op.Alle treinen zijn geijkt, toch remt de ene lok in hetzelfde blok mooier af dan andere.Per blok verschilt het afremmen dus per lok. Omdat ik veel heb geexperimenteerd heb ik het idee dat ik alle remgegevens per blok moet wissen en "leer remmen " bij alle rijdende treinen moet activeren. Heeft iemand hier ervaring mee of zit ik op het verkeerde spoor!! Alvast bedankt, Coen.
Alle treinen zijn geijkt, toch remt de ene lok in hetzelfde blok mooier af dan andere.Per blok verschilt het afremmen dus per lok. Omdat ik veel heb geexperimenteerd heb ik het idee dat ik alle remgegevens per blok moet wissen en "leer remmen " bij alle rijdende treinen moet activeren.
Geijkt zijn ze wel , maar zijn de decoderstappen een beetje "evenwichtig "? Wanneer decoderstappen van 2kmh afwisselen met decoderstappen van 8kmh, dan krijg je een remmen met grote en kleine stapjes....
Beste Theo, Omdat de trein in het ene blok wel mooi afremt en in een volgend blok niet en de daarop volgende trein in het blok waar de 1e trein niet mooi afremde wel mooi afremt lijkt mij het probleem niet in het ijken te zitten. Ik ga vandaag weer eens testen om toch de afremgegevens per blok te wissen. Ik heb hierover in dit forum een reactie van Paul gevonden, weaarbij de remgegevens per blok kunnen worden gewist. Bedankt voor je reactie. Coen.