Auteur |
Onderwerp |
|
Cees Leeuwinga
Netherlands
14 berichten |
Geplaatst - 09 aug 2008 : 19:27:52
|
Feest vandaag een hele doos Littfinski binnen gekregen. Ik krijg alles aan de gang, echter de module LS-DEC-NS (de sein decoder) krijg ik niet goed aan de gang. Het probleem (bij mij) zit in het inialiseren van de module. Ik gebruik NS seinstelsel alleen rood en groen Ik heb decoder adres50 gebruikt als je de programmeerknop indrukt gaan er twee leds (rood-groen) knipperen, hij staat te leren dus, nu moet je iets? doen bij koploper om dit gekoppeld te krijgen op adres 50 . In het testmenu gebruik ik test seinen je kunt hiermee de seinen rood/groen omschakelen). Soms gaan nu de ledjes sneller knipperen, het zou zo moeten zijn dat de module dan op adres50 staat, maar niets is minder waar Wellicht dat er een andere mhethode bij koploper is......
LGB-IB-Koplpr-HSI88 |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 09 aug 2008 : 20:25:37
|
Cees,
In Koploper is bij mijn weten geen methode om seindecoders te programmeren van Littfinski. Maar misschien dat gebruikers inmiddels een slimme truk hebben bedacht die ik niet weet?
Mvg, Paul. |
|
|
mozzi54
Netherlands
34 Posts |
Geplaatst - 09 aug 2008 : 21:21:28
|
Cees,
Ik gebruik lichtseindecoders van het merk IEK en die werken ook met zo'n leermodus. Ik maak altijd even een schakelaar aan die ik dan aan een adres koppel In jouw geval 50). In de leermodus klik je dan op de schakelaar en klaar is Cees (hoop ik tenminste, bij mij lukt het zo). Na het programmeren gooi je de schakelaar weer weg.
Met vriendelijke groet,
Aldert |
|
|
J.Heuschkiel
Netherlands
131 Posts |
Geplaatst - 09 aug 2008 : 21:58:50
|
Cees,
Ik ken dit type decoder niet, maar ik programmeer mijn LDT-wissel-decoders m.b.v. de Keyboard-mode op de IB.
Wisselbereik op de IB instellen, zodat het gewenste adres te bedienen is en dan de decoder in de "leer-mode" zetten. Drukken van de (wissel-)toetsen op de IB zendt dan het betreffende commando o.i.d. aan de decoder.
M.vr.gr. Jo Heuschkiel H0-IB-HSI-DCC-Koploper |
|
|
Cees Leeuwinga
Netherlands
14 Posts |
Geplaatst - 09 aug 2008 : 22:56:39
|
Paul,Mozzi54,J.Heuskiel Allemaal bedankt voor jullie hulp. Ben er uit, probleem zat eigenlijk in het lezen van het manual nou ja papiertje, van Liitfinski. Zeer onduidelijk geschreven, dat is ook een kunst een begrijpbaar manual te maken. Via de tip om een schakelaar aan te maken met een adres kun je inderdaad zo,n module makkelijk via koploper programmeren. Kan nu weer verder.....
LGB-IB-Koplpr-HSI88 |
|
|
pa1_hub
Netherlands
506 Posts |
Geplaatst - 09 aug 2008 : 23:04:35
|
Hallo Cees,
Hoe deze te programmeren staat keurig uitgelegd in de handleiding die ook te downloaden is vanaf de site van Littfiski De decoder moet je twee maal programmeren, een keer voor de linkerzijde en de andere keer voor de rechterzijde V.b. groep 1 adres 1 t/m 4 en groep 2 adres 5 t/m 8. Dit kun je doen met in jouw geval de IB en heb je Koploper niet voor nodig. Bij Koploper moet je verder bij de seinen de adressen ingeven die je bij de decoder geprogrammeerd hebt.
Met vriendelijke groet, Hub |
|
|
davevdlocht
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 09 aug 2008 : 23:52:53
|
Een decoder zijn adres aanleren kun je evt. ook via Testprogramma -> Functiedecoder(s) in Koploper...
Kwestie van instructies volgen van je decoder (meestal knopje drukken), nummer ingeven in Koploper en een opdracht geven.
Hoef je ook geen schakelaar aan te maken en daarna weer te verwijderen in je baanontwerp.
Groetjes, Dave |
|
|
Veroen
Netherlands
237 Posts |
Geplaatst - 10 aug 2008 : 14:18:22
|
Beste Cees, Ik heb ook geworsteld met LTD NS-lichtseindecoder maar kreeg op dit forum op mijn mededeling een stappenplan van Niels Bakker en sedertdien werken al mijn seinen prima. Kijk maar eens op page: 4 berichtnaam: Veroen. Succes, Coen. |
|
|
|
Onderwerp |
|