Het rangeren doe ik handmatig, hiervoor heb ik het treintype Rangeren aangemaakt en deze bij Instellingen per database-algemeen 2 ook ingesteld. Als ik met een locomotief ga rangeren en het vinkje rangeren in het rijwindow aanvink dan is de maximumsnelheid nog steeds die van het oorspronkelijke treintype (80 km.) wat bij de locomotief is ingesteld en niet van het rangeer type (30 km.) De locomotief waar ik mee ben gaan rangeren is no 11 / bls 8-aa-8 treintype goederen handbediend. Zie ik ergens een instelling over het hoofd?
Nee hoor je ziet geen instelling over het hoofd. Er wordt nu alleen de massasimulatie van het treintype rangeren overgenomen en verder niets.
Trouwens als je handmatig rijdt wordt er ook niet gekeken naar de maximum snelheid van het treintype. Deze is alleen bij automatisch rijden van toepassing.
Inderdaad; er wordt dus helemaal niet gekeken naar een maximumsnelheid van het treintype als je handmatig rijdt. Alleen naar de maximumsnelheid die bij de locomotief is ingevuld.