Auteur |
Onderwerp |
Pagina: 1 2 (of 2) |
GRUspoor
Netherlands
47 Posts |
Geplaatst - 21 jul 2008 : 09:49:18
|
Paul,
Je hebt weer een hele mooie optie ingebouwd!!!! Ik heb echter vraagje/puntje van aandacht: Ik rij met Dinamo, hierin stuur ik een deel van mijn wissels via de RM51 (puls) en een deel met de OM16/32 (continu). Nu komt het voor dat sommige wissels op het zelfde nummer zitten (b.v. RM51 adres 8 en OM adres 8). Ik hoop dat je bij Dinamo rijders hier rekening mee houdt. (b.v. alleen RM51 wissels sturen oid)
Groetjes Gert (een zeeeeer tevreden gebruiker van Koploper6.5 en Dinamo2.2)
P.S. Deze opmerking is alleen omdat Dinamo zo anders is wat betreft wisselaansturing en je hier dus niet snel aan denkt als DCC/MM/Selectrix rijder.
H0dc/Fl+ // Dinamo met Koploper: goed voor het oude werk in een nieuw jasje. |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 21 jul 2008 : 10:00:13
|
Gert,
De vlieger gaat alleen op als er slechts uniek wisselnummer gevonden kan worden. Als hetzelfde nummer voorkomt in meerdere verschillende soorten wisselaandrijving dan houdt het voor mij echt op. helaas...
Mvg, Paul. |
|
|
GRUspoor
Netherlands
47 Posts |
Geplaatst - 21 jul 2008 : 12:47:12
|
Paul,
Is mij helemaal duidelijk. "Nummer niet uniek dan geen bediening" Zolang er maar geen twee te gelijk gaan is het mij goed.
Groetjes Gert
H0dc/Fl+ // Dinamo met Koploper: goed voor het oude werk in een nieuw jasje. |
|
|
JackvdW
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 21 jul 2008 : 19:50:18
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Jack,
Niet echt. Stel dat jij een naam wilt intoetsen voor een loc: O+K De focus is dan weg bij onderhouden locomotieven en staat opeens bij baanoverzicht
Mvg, Paul.
Hoi Paul,
Daar was ik inderdaad al bang voor maar ik dacht misschien heb je een idee om dat af te vangen, b.v. dat het alleen werkt als er verder niets onderhouden of ingesteld wordt. Maar zoals je het nu bedacht hebt is er ook heel goed mee te werken lijkt mij.
Groeten Jack.
|
Bewerkt door JackvdW op 21 jul 2008 19:51:29 |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 22 jul 2008 : 22:05:30
|
Hallo Iedereen,
Ik heb het als volgt kunnen realiseren (en dit is de definitie versie): - via numerieke toetsen bord: +getal[enter] - eerst wordt gekeken of via default wisseldecoder een wissel gevonden kan worden met het ingegeven nummer. - is dit niet zo dan wordt er gekeken of er uberhaupt een wissel voorkomt met ingegeven nummer. De eerste wissel die voldoet aan het nummer wordt dan gekozen.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Helaas allen nog wel even wachten op de volgende versie van Koploper....
Mvg, Paul. |
|
|
davevdlocht
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 23 jul 2008 : 00:01:08
|
Klinkt goed!
En wat betreft dat wachten, dat komt wel goed...
Groetjes, Dave |
|
|
twilight102
Netherlands
34 Posts |
Geplaatst - 24 jul 2008 : 11:24:26
|
Bedankt Paul,
Is het toch nog goed gekomen. De snelheid zit er wel in. Kijken of ik nog meer wensen kan verzinnen Uiteraard doe ik dat niet, het moet natuurlijk wel zinvol zijn. En niet alleen voor mezelf, maar juist voor iedereen. Ik weet wat software wijzigingen inhouden, en hoe complex een programma kan worden.
vrgr Ebro de Wit. Bedankt Paul, We gaan er voor. |
|
|
quadran
Belgium
86 Posts |
Geplaatst - 25 jul 2008 : 20:58:09
|
Mooi gedaan Paul !
Mvg Geert |
|
|