Auteur |
Onderwerp |
|
carfreak
Netherlands
66 berichten |
Geplaatst - 15 jul 2008 : 10:42:36
|
Hallo allemaal,
Is er iemand hier die zelf een extern tableau heeft gemaakt met het sporenplan die uitgelicht is met 2 kleuren leds zodat op dit externe tableau de treinen (bezette sporen)te volgen zijn (net zoals het grote voorbeeld).
ik ben van plan om dit te gaan doen met b.v. de speciale acties. heeft iemand dit ook eens geprobeerd ??
met vriendelijke groeten
Adriaan Bodewits |
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 15 jul 2008 : 15:27:17
|
Adriaan
Ik weet niet met welk digitaal systeem jij gebruikt. Maar met selectrix is dit heel simpel. De led's moet je dan aansturen met de encoder, deze geef je het zelfde adres als de bezetmelder, als dan een bepaald blok bezet is zal de led of het lampje met hetzelfde adres als het blok gaan branden.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix ) |
|
|
carfreak
Netherlands
66 Posts |
Geplaatst - 15 jul 2008 : 15:48:16
|
Piet,
ik heb zelf het digitaal systeem gebouwd m.b.v. robert evers onderdelen en mr-direct/koploper.
ik heb inmiddels al een proeftuintje draaien en wil nu gaan beginnen met een proeftuintje extern tableau.
het leek mij wel een leuke optie om ook de bezetmelding te visualiseren op het extern tableau.
ik denk dat ik dit ga uitvoeren met het 12 voudige licht seindecoder van robert evers en dan duo-leds te gaan gebruiken (rood/geel)
dank voor je reaktie
Groeten Adriaan
|
|
|
carfreak
Netherlands
66 Posts |
Geplaatst - 11 aug 2008 : 15:51:16
|
Hallo allemaal,
is er iemand hier die zelf ook een extern tableau heeft gebouwd.??
is het mogelijk dat jullie hier foto's van maken en deze hier posten om te zien hoe een ieder zijn extern tableau heeft gemaakt en uitgedost.
met viendelijke groeten
Adriaan |
|
|
Leendert
Netherlands
89 Posts |
Geplaatst - 11 aug 2008 : 22:38:08
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door carfreak
is het mogelijk dat jullie hier foto's van maken en deze hier posten om te zien hoe een ieder zijn extern tableau heeft gemaakt en uitgedost.
Als je me even een PB'tje stuurt, dan mail ik wel even een foto van mijn tableau. Ik denk dat het plaatsen van een foto wat 'off topic' is, gezien het forum. Voor de meldingen, althans: het zichtbaar maken van een rijdende trein cq. bezet lok, maak ik zelf een (aantal) OM32, alwaar je met 1 OM32 al 32 toestanden kan laten zien. Werkt erg prettig en ziet er supergaaf uit, als het hele circus in beweging is. Aansturing via Koploper is supereenvoudig: de aangesloten leds op de uitgang reageren op de speciale actie 'blok bezet' en klaar is Kees.
Groet, Leendert
|
|
|
Leendert
Netherlands
89 Posts |
Geplaatst - 11 aug 2008 : 22:39:23
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door carfreak
Als je me even een PB'tje stuurt, dan mail ik wel even een foto van mijn tableau. Ik denk dat het plaatsen van een foto wat 'off topic' is, gezien het forum. Voor de meldingen, althans: het zichtbaar maken van een rijdende trein cq. bezet lok, maak ik zelf een (aantal) OM32, alwaar je met 1 OM32 al 32 toestanden kan laten zien. Werkt erg prettig en ziet er supergaaf uit, als het hele circus in beweging is. Aansturing via Koploper is supereenvoudig: de aangesloten leds op de uitgang reageren op de speciale actie 'blok bezet' en klaar is Kees.
Groet, Leendert
|
|
|
carfreak
Netherlands
66 Posts |
Geplaatst - 12 aug 2008 : 16:24:40
|
Leendert,
ik heb je een berichtje gestuurd, ben zeer benieuwd naar de foto's
groeten Adriaan |