Auteur |
Onderwerp |
|
phdirk
Netherlands
2567 berichten |
Geplaatst - 10 jul 2008 : 22:48:26
|
Hallo Paul,
Zoals aangegeven in het draadje http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1439 over "trein te lang voor blok?" zou ik nog terugkomen op bloklengtes en treinen die er dan wel of niet in passen en het doorijden in cm. Na alle blok - en treinlengtes nog eens goed nagemeten te hebben blijkt dat dat allemaal wel klopt. Alleen bij blok 2 moet ik wat smokkelen om de Museumtrein er in Koploper ook netjes in te krijgen. Fysiek past de trein er net in. De gegevens zijn opgenomen in het bijgevoegde document Het ligt anders met het doorrijden. Ook die waarden zijn opgenomen in de tabellen. Je ziet dat de waarden in Koploper zo'n 7 tot 13 cm meer zijn dan de fysieke waarden van het doorrijden. Ook variėren de echte waardes zo'n 1 ą 2 cm bij elke lok. Hiermee wil ik zeggen dat de echte stopplaats een speling heeft van 1 ą 2 cm. Ik heb niet alle waarden kunnen checken. De loks 657 en 4012 zijn op dit moment in groot onderhoud. Lok 1652 komt niet meer in blok 1 en de blokken 5 en 6 zijn doorrijdblokken geworden voor lok 078 en 1652, dus ook daar wordt normaalgesproken niet meer gestopt. Ik heb geen idee wat er exact aan de hand is. Wellicht heb je een idee. Zoals gevraagd voeg ik ook de actuele database bij. Alvast bedankt voor je inspanningen.
Download Attachment: Dordrecht.bck 101,72 KB
Download Attachment: Blokinformatie.pdf 15,8 KB
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 11 jul 2008 : 06:58:00
|
Dirk,
Wat verwacht jij van mij? De vraag in die andere draad was dat Koploper soms een trein met een juiste lengte niet een in blok toeliet. Dit schijnt opgelost te zijn als ik jouw verhaal lees.
Even een opmerking terzijde: het is niet de bloklengte die je op geeft in aanvullende blokgegevens, maar de maximale treinlengte die je in dat blok wilt hebben.
Het doorrijden in cm hangt wel af van een juiste ijking. Ook geldt: hoe groter de door te rijden afstand hoe onnauwkeuriger het wordt. Dit is ook alleen maar bedoeld als kleine correcties op enkele plaatsen. Dit zou volgens mij nooit veel gebruikt mogen worden, daar anders je stopsecties verkeerd zijn.
Mvg, Paul. |
|
|
phdirk
Netherlands
2567 Posts |
Geplaatst - 11 jul 2008 : 10:14:17
|
Hallo Paul,
Ik had beloofd een en ander nog eens na te meten. Dat heb ik gedaan. Je verklaring is verder duidelijk. In de opstelsporen gebruik ik het doorrijden om de trein netjes tegen het stootblok aan te krijgen. In de andere blokken is inderdaad de indeling van de stopsecties niet helemaal optimaal (het waren de eerste probeersels, die zijn blijven liggen) Op zich is er zo ook goed mee te werken. Wat mij betreft dus draadje gesloten.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 11 jul 2008 10:35:49 |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|