Kan iemand mij uitleggen waarom een lok met bijbehorend treinstel niet meer kan worden geplaatst in sommige blokken. Dit euvel is pas naar voren gekomen nadat ik van koploper 6.3 naar 6.5 ben gegaan. Ik kan het niet zo 123 vinden . de trein is kort genoeg om in alle blokken te kunnen staan. Dit heeft wel het gevolg dat het treinstel netjes stopt voor het blok waar het nu opeens niet meer mag staan. Dit geldt nu ook voor alle schaduw en staions sporen. Ik kan natuurlijk alle treinstellen wissen echter ik denk dat het heel iest simpel is maar nu blijkbaar er overheen kijk , of verkeerd beredeneer. Alvast bedankt voor de moeite met vriendelijke trein groeten
Rupert van Swol koploperfile bij gevoegd het gaat hier om lok met decoder 5 en 2
Ik denk dat jouw probleem zit in de variabele treinroutes. Kijk maar eens bij "ns blokkendoos". Deze geldt voor alle treinstellen!!
Ook kan je dit in het rijwindow zien. Ga naar het tabblad rijgedrag en klik dan met je rechtermuisknop ergens op de lijst met variabele treinroutes. Kies dan voor "Toon verzamelde items". Je kan dan zien wat niet mag voor die trein.