Auteur |
Onderwerp |
|
Rein
13 berichten |
Geplaatst - 18 jun 2008 : 22:43:02
|
Ik heb een Edits wisseldecoder met ingestelde adressen 0,1,2 en 3. De adressen volgens Edits beginnen dus bij 0. Bij het instellen van wisseldecoders in Koploper is het laagste adres 1. Nu kan ik op die Edits decoder dus maar 3 wissels aansluiten ipv 4. Klopt dat? Bestaat er een workaround voor? Ik kan op de decoder wel een volgend adresblok instellen, maar dat is dan adres 4 t/m 7. In koploper is het volgend adresblok 5 t/m 8. Ik wil 4 wissels bedienen. Dan toch maar een 2de decoder bouwen? Graag advies.
Rein |
|
teunstreinen
Netherlands
17 Posts |
Geplaatst - 19 jun 2008 : 08:08:13
|
Hallo Rein
Als je wisseldecoders adresseert volgens de marklin wisseldecoder tabel dan zijn de wissel nummers 1 t/m 4 etc.
Groeten van Teun
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Rein
Ik heb een Edits wisseldecoder met ingestelde adressen 0,1,2 en 3. De adressen volgens Edits beginnen dus bij 0. Bij het instellen van wisseldecoders in Koploper is het laagste adres 1. Nu kan ik op die Edits decoder dus maar 3 wissels aansluiten ipv 4. Klopt dat? Bestaat er een workaround voor? Ik kan op de decoder wel een volgend adresblok instellen, maar dat is dan adres 4 t/m 7. In koploper is het volgend adresblok 5 t/m 8. Ik wil 4 wissels bedienen. Dan toch maar een 2de decoder bouwen? Graag advies.
Rein
|
|
|
teunstreinen
Netherlands
17 Posts |
Geplaatst - 23 jun 2008 : 07:56:58
|
Hallo Rein
Werken ze nu?
groeten vanTeun
Marklin 6021, 6050 zelfbouw edits boosters, koploper besturing |
|
|
Rein
13 Posts |
Geplaatst - 23 jun 2008 : 09:11:32
|
Hoi, Ja de wisseldecoder van Edits werkt wel, maar wisseldecoder 1 van Edits heeft adressen 0 tot en met 3. Adres 0 kent koploper niet, dus kan ik met deze decoder 3 wissels aansturen. Wisseldecoder 2 volgens de Edits adressering loopt van 4 t/m 7. Volgens koploper van 5 t/m 8. Het probleem is ook niet zo groot hoor. Maar ik heb dus 4 wissels op het moment die ik digitaal wil aansturen. Met 1 edits wisseldecoder lukt dat dus niet. Ik heb bij Conrad een zelfbouw decoder gezien voor 20 Euro. Denk dat ik die maar koop.
Rein |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 23 jun 2008 : 09:16:44
|
Rein,
Definieer dan in Koploper dat jij 2 wisseldecoders hebt (je hebt dan de wissel 1 tm 8). Dat jij hiervan alleen 5 tm 7 gebruikt heeft niemand schade van.
Adres 0 heeft in Koploper de betekenis: niets aansturen, maar daar was jij waarschijnlijk ook al achter gekomen.
Mvg, Paul. |
|
|
Rein
13 Posts |
Geplaatst - 23 jun 2008 : 12:01:17
|
O.K. Ik ga het zo doen. Bedankt. |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 28 jun 2008 : 16:43:12
|
Hallo Rien,
Ik ontving prive de onderstaande reactie. Ik geef deze alleen maar even door, daar ik er geen verstand van heb. quote: De EDiTS wisseldecodernummering moet hij vergeten, en gewoon de Marklinnummering aanhouden.
Dus de jumpers plaatsen voor wat in EDiTS de tweede module is en wat voor Marklin de eerste module is. Marklin adres 2,3,5,7
Als hij de jumpers plaatst dan werkt de EDiTS decoder via de adressen 1..4 en kan hij dus gewoon 4 wissels bedienen.
Het is overigens niet duidelijk welk digitaal systeem hij gebruikt.
Mvg, Paul. |
|
|
|
Onderwerp |
|