Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 374 / Bezoekers Vandaag: 8508
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 880
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Lengtemeting
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Leendert

Netherlands
89 berichten

Geplaatst - 10 jun 2008 :  08:30:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede-Koplopers,

Ik zit even te stoeien met deze optie binnen koploper. Ik gebruik 2 bezetmelders (b1 en b2) tussen twee blokken om de lengte te bepalen, dat er eenvoudigweg zo uit ziet: AAA--b1----b2--CCC, waarbij A en C twee blokken zijn. De lengte van beide bezetmelders is 188 mm en de ruimte tussen b1 en b2 is 142 mm. Jawel, M* C-rails...

Uiteraard heb ik in het bijbehorende onderhoudswindow ´lengte rail´ 188 mm opgegeven. Bij ´afstand lengtemeting´ in eerste instantie 142 mm, maar dan krijg ik de melding (logfile) ´onzinnige lengte´ met lengtes als -8 cm en zo. Voer ik de lengte op tot bv 330 (=188+142), dan meet hij wel een lengte, maar dat lijkt niet op wat de werkelijke lengte is. Met wat experimenteren heb ik nu de waarde op 290 staan en komt de lengte redelijk in de buurt (afwijkingen van ca. 5cm). Als ik van ´links naar rechts´ lengte bepaal of ´van rechts naar links´ (B1 en B2 zijn even lang), dan meet hij verschillende waardes. Dat gebeurt zowel bij geijkte als niet geijkte treinen.

Kortom, na deze lange inleiding mijn vragen:
- Wat hoor je op te geven bij ´afstand lengtemeting´. Is dat de lengte van tussen B1 en B2, inclusief B1 en zonder B2, of juist ook met B2?
- Is er een minimale afstand nodig tussen B1 en B2?
- hoe zou het kunnen komen dat L naar R een andere waarde oplevert dan R naar L, terwijl de zaak volledig symmetrisch is

Groet,
Leendert

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 10 jun 2008 :  10:00:42  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Leendert

Mede-Koplopers,

Ik zit even te stoeien met deze optie binnen koploper. Ik gebruik 2 bezetmelders (b1 en b2) tussen twee blokken om de lengte te bepalen, dat er eenvoudigweg zo uit ziet: AAA--b1----b2--CCC, waarbij A en C twee blokken zijn. De lengte van beide bezetmelders is 188 mm en de ruimte tussen b1 en b2 is 142 mm. Jawel, M* C-rails...




Voor lengtemeting ZONDER snelheidsmeting heb je maar één bezetmelder nodig... die lengte moet je opgeven...

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

Leendert

Netherlands
89 Posts

Geplaatst - 10 jun 2008 :  11:27:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Dank voor je antwoord, maar het gaat juist om 2 melders, zodat ook de niet geijkte exemplaren goed meedoen. En idd de lengte van die melder was al (goed) ingevuld, zoals ik al schreef.

Dus mijn vragen blijven nog even staan.

Groet,
Leendert
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 10 jun 2008 :  12:34:35  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Leendert

Theo,

Dank voor je antwoord, maar het gaat juist om 2 melders, zodat ook de niet geijkte exemplaren goed meedoen. En idd de lengte van die melder was al (goed) ingevuld, zoals ik al schreef.





Inderdaad rustig laten staan, zelfs bij één bezetmelder en geijkte loks heb ik de lengte van de bezetmelder groter moeten "invullen" om de berekende lengte ongeveer op + 10% correct te krijgen.

Zou het iets te maken hebben met de vrijgave vertraging ?

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina