Ik heb om te beginnen met rijden, want ik heb nog niet alle wissels aangesloten, een aantal vaste treinroutes gemaakt om het een en ander te laten rijden.
Met de vaste treinroute pendelinternationaal Gottardo heb ik het volgende probleem. Ik heb blok 5 als opstelblok gekwalifiseerd om bij het stoppen met rijden alles een beetje geordend neer te zetten. Er rijden 2 treinen op deze vaste route namelijk de (54)ICE in tractie met (55)ICE en de (57)gottardo. Als ik wil stoppen dan druk ik op F7 (naar opstelblokken) als de Gotarde in blok 3 of 78 is zodat deze netjes in blok 5 blijft staan, met de bedoeling dat de ICE achter de Gottardo in blok 78 blijft staan. Maar als de ICE in blok 13 aankomt stopt deze hier en verschijnt er in het rijwindow de melding dat er in blok 16 niet gestopt mag worden. Terwijl als F7 niet aanstaat de ICE de treinroute gewoon helemaal volgt.
Ik heb de database bijgevoegd misschien dat iemand mij kan vertellen wat ik fout doe
Ik ben zelf nog aan het zoeken geweest naar de oorzaak hiervan en heb het gevonden. Ik had blok 16 op Default rijgedrag van blok staan dit heb ik verandert in Stoppen; alleen op basis van tijd en hiermee is het probleem opgelost.
Met vriendelijke treinen groeten Piet Rehorst ( H0 - selectrix-2000 - Marklin - HAG - Roco)