Auteur |
Onderwerp  |
|
dentheo
Belgium
1759 berichten |
Geplaatst - 29 apr 2008 : 22:29:24
|
Kan men nooit van een alternatieve stopplaats vertrekken terwijl het volgend blok nog bezet is ?
Ook al staat het sein bijna een treinlengte verder ?
Theo vanop de heide |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2008 : 22:57:35
|
Theo,
Wat denk jij zelf? Hoe werkt Koploper? Koploper zal een trein alleen laten vertrekken als het volgende blok niet bezet is en de wachttijd voorbij? De plek van een alternatieve stopplaats doet hierbij niet terzake.
Mvg, Paul. |
 |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 30 apr 2008 : 09:22:16
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Theo,
Wat denk jij zelf? Hoe werkt Koploper? Koploper zal een trein alleen laten vertrekken als het volgende blok niet bezet is en de wachttijd voorbij? De plek van een alternatieve stopplaats doet hierbij niet terzake.
Een halte op de vrije baan ligt niet altijd voor een bloksein....het sein kan zelfs achter een bocht staan... dan blijft de trein toch op de halteplaats wachten tot het sein verandert ? Hij zou kunnen vertrekken en rijden tot voor de seinpaal. Is in grote stations natuurlijk niet gebruikelijk. Maar ok, dan schuif ik nog beetje met mijn blokindeling.
Theo vanop de heide |
 |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 30 apr 2008 : 09:50:10
|
Theo,
Dit zal niet gaan werken in Koploper. Naam zegt het eigenlijk al: het is echt een alternatieve stopplaats die dus in de plaats komt van de oorspronkelijke stopplaats.
Mvg, Paul. |
 |
|
pjsieders
USA
66 Posts |
Geplaatst - 30 apr 2008 : 14:48:37
|
Paul en Theo,
ik heb hier ook een beetje mee zitten worstelen. Ik heb eenzelfde situatie waar het sein verderop staat. Het zou dan idd. mooi zijn als de trein door kan rijden tot aan dat sein en het perron verlaten.
Je kan misschien een blok aanmaken met die laatste bezetmelder voor het sein, en met minimum snelheid laten vertrekken van het alternatieve punt, en laten stoppen in het blok met 1 bezetmelder. Wel even zorgen dat dit nieuwe blok en het normale blok niet tegelijkertijd bezet mogen zijn.
Mischien is dit iets meer voor gevorderden, maar ik ga het even uitproberen, kijken of het kan. Maar misschien wil Paul er nog eens over nadenken .. wie weet komt hij toch met een hele mooie software oplossing tzt.
mvg, Patrick
Patrick Sieders Nashville TN USA
Samen maken we er iets heel moois van. |
 |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 30 apr 2008 : 16:17:36
|
Patrick,
Hier hoef ik echt niet over na te denken. Zoals Koploper is opgezet kan ik zeggen: uitgesloten dat dit ooit te realiseren is.
Mvg, Paul. |
 |
|
pjsieders
USA
66 Posts |
Geplaatst - 30 apr 2008 : 17:15:23
|
Paul,
begrepen. ga ik effe verder met mijn 'oplossing'. jullie horen het wel.
Patrick
Patrick Sieders Nashville TN USA
Samen maken we er iets heel moois van. |
 |
|
|
Onderwerp  |
|