Auteur |
Onderwerp |
|
quadran
Belgium
86 berichten |
Geplaatst - 22 apr 2008 : 21:18:12
|
Hallo iedereen,
Zou het niet fijn zijn om naast een overzicht van de loks een aparte database te hebben van de wagons, uiteraard niet teveel gegevens bewaren zoals bij loks, maar gewoon een omschrijving + plaatje.
Het is maar een gedacht. Zo is alles mooi gegroepeerd van al het materiaal dat je hebt verzameld.
Mvg Geert
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 22 apr 2008 : 21:30:03
|
Hallo Geert,
Ik heb zelf een uitgebreide EXCEL-sheet gemaakt, waarin ik een overzicht bijhoud van alles wat er zo op mijn baan aanwezig is. Misschien niet zo fancy als in een (Koploper)database, maar het werkt wel. In de prehistorie had ik het in een Multomapje.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 22 apr 2008 : 22:18:49
|
Hallo Geert,
er zijn een aantal database programma's, waarin je prima je treinenverzameling kunt bijhouden, met opties als verpakking, aankoopbedrag, verzekeringswaarde etc. sterker nog met een beetje handigheid met excel kan je zelfs de gehele database vanuit koploper exporteren naar excel, en in een dergelijk database programma importeren.
Ik denk niet dat Paul het voordeel ziet voor de Koploper gebruikers om een database voor wagonnen te gaan implementeren,
met vriendelijke groet,
Walter
Software modeltreinen |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 22 apr 2008 : 22:28:59
|
Geert,
Helaas sluit ik mij helemaal aan bij Walter. Er zijn andere programma's die daar beter in zijn.
Mvg, Paul. |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|