Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 111 / Bezoekers Vandaag: 6746
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 koploper en CS
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bas47

Netherlands
33 berichten

Geplaatst - 20 apr 2008 :  13:02:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Nu het CS beschikbaar is gekomen in koploper heb ik ook besloten om over te stappen naar dit systeem.
De laatste versie van het CS aangeschaft en het CS aangesloten op een router, het IP-adres van het CS overgenomen en ingevoerd in de netbrouwser. De instellingen van de firewall en de router aangepast zodat koploper en het CS toegelaten worden.
Via de netbrouwser kan ik verbinding krijgen met het CS, dus dat ziet er goed uit.
De laatste versie (505) gedownload en de aanpassingen gemaakt m.b.t. de lokomotieven. Het IP-adres van het CS in koploper ingetikt onder de knop "Speciaal digitaal systeem".
Echter als ik nu koploper verbinding laat maken via F5 met het CS, komt de foutmelding dat er geen verbinding is met het digitale systeem.
Weet iemand wat hier fout is, of ben ik nog iets vergeten?

Bas

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 20 apr 2008 :  15:07:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bas,

2 dingen vooraf, heb jij de netbrowser weer afgesloten, dit is wel noodzakelijk lijkt mij.
Klopt het ip adres, bovenste adres van je CS nog steeds, na opnieuw opstarten is het mogelijk dat deze een nieuw adres door de router toegewezen heeft gekregen.

Bij mij wijzigt deze alleen als de router opnienuw is opgestart trouwens.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

bas47

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 21 apr 2008 :  19:04:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Ik had de pc opnieuw opgestart en direct koploper gestart, dus verder alles afgesloten.
Het IP-adres had ik gekontroleerd en was nog hetzelfde, zelfs als de router uit is geweest veranderde dit adres niet.
Is het poortnummer overgens interesant? Is dit een vast nummer of kan dit gewijzigd worden? Overgens heb ik heb dit nummer ook vrijgeschakeld in de router.

met vriendelijke groet,

Bas
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 21 apr 2008 :  19:21:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bas,

Heeft jouw CS de grote hardware update gehad, naar versie 2.03, 2.04 werkt trouwens ook.

wel weer verbinding via de webbrowser?
Nee heb poortnummer is een vast adres 15471 ik heb nog van niemand gehoort dat dit anders is.

Zelf heb ik niks in hoeven stellen betreft firewalls of beveiliging, naar mijn mening als je hem rechtstreeks vanuit je computer ziet, moet je hem ook vanuit koploper kunnen zien.

Ip adres 192.168.1.12 zo uit koploper over genomen met de puntjes op de juiste plaats, alleen de laatste cijfergrope zal normaal varrieren?

Op zichzelf zou de verbinding probleemloos moeten funktioneren, als je hem in de webbrowser ook ziet.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

bas47

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 21 apr 2008 :  20:17:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Mijn software heeft revisie 2.03
Mijn poortnummer staat op 192.168.2.1 en in koploper stond het adres op 15471. Echter zojuist even gecontroleerd en het poortnummer stond nu op 15470. Is waarschuinlijk per ongeluk veranderd door mij.
Het adres weer op 15471 gezet en HET WERKT!!!!!!!!!!!!
Nu verder ontdekken wat er allemaal veranderd is t.o.v. de 6521 centrale.

Walter bedankt voor je reakties.

met vriendelijke groet,
Bas
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 21 apr 2008 :  20:48:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bas,

succes, en ik heb het idee dat je nog wel wat leuke dingen gaat ontdekken,

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina