Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 767 / Bezoekers Vandaag: 9972
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 880
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 speciale acties faller overweg
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

walter delmee

Netherlands
51 berichten

Geplaatst - 18 apr 2008 :  19:24:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Koplopers

Ondanks de diverse "draadjes" over dit onderwerp op dit forum, lukt het mij niet om mijn Faller overweg goed aan te sturen.

Wat is het geval: De overweg ligt op dubbelspoor. De sporen worden elk maar vanuit een kant bereden. De overweg wordt volgens het voorbeeld in de koploper helpfile aangestuurd. Omdat de faller overweg middels een relais aangestuurd moet worden waar 2 pulsen voor nodig zijn, dit met behulp van speciale actie's aangestuurd waarvan de tweede puls 2 seconden later komt. De bomen sluiten. Tot hier gaat alles nog goed. Echter bij het openen van de bomen komt er maar een puls. Gevolg de bomen blijven open en dicht gaan. Hoe ik dit moet oplossen weet ik niet. M.i. mis ik de logica.

In mijn baan heb ik een soortgelijke situatie maar dan alleen een overweg met lichten. Dit werkt perfect met een OM32.

Graag jullie hulp hier hiervoor.

Groeten
Walter Delmee


Download Attachment: zolderbaan_20070928_203348_20080117_230725_20080225_222808_20080304_210929_20080418_190149.bck
228,04 KB

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 18 apr 2008 :  21:31:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Walter,

ik ben zeer verbaasd wat ik in jouw database zie, wat een werk heb jij van de overweg gemaakt, en dat terwijl er een speciale functie zit voor de overweg in speciale acties.

Wat te doen bij speciale acties

Tabblad Stamgegevens
1 of meer bezetmelders bezet logische actie is waar
selecteer tevens een bezetmelder
Vergeet hier je definities bij logische acties

Tabblad acties
Klik op logische actie
Klik op uitbreiding overweg

vul de straten in,

volgens mij moet je eruit komen,

met vriendelijke groet,

Walter Wissels



Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

walter delmee

Netherlands
51 Posts

Geplaatst - 18 apr 2008 :  22:08:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Bedankt voor jou reactie.
Echter mij lukt het niet volgens jou manier. Mijn grootste probleem zit in het feit van de dubbele puls tbv het relais.

Kan jij mischien een voorbeeld geven van een database hoe het volgens jou zou moeten functioneren?

Met vriendelijke groet,
Walter Delmee
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 18 apr 2008 :  22:33:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Walter,

hoe zit dat met die dubbele puls? Is dat op hetzelfde adres of op een 2e decoder adres.
Voor het 2e decoderadres kan je de aansturing van de overweg aansturen met de benodigde 2 seconden vertraging.

met vriendelijke groet,

Walter


Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

walter delmee

Netherlands
51 Posts

Geplaatst - 19 apr 2008 :  12:46:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Het werkt.

Wat heb ik anders gedaan:
Een gelijkstroom relais aangesloten op een OM32. Deze op 2 adressen gezet die ieder een puls afgeven.

In Koploper bij speciale acties 2x bedieningoverweg aangemaakt zoals omschreven in de helpfile. Met een verschil dat een van deze acties 2 seconden later plaats vindt

Nu nog een keer 2x bedieningoverweg aangemaakt, met dit verschil dat bij actie het adres recht (waar)of afbuigend (niet waar) staat.

Mischien allemaal wat omslachtig, maar het werkt.

Het probleem zat in de aansturing van de normale mageneetartikel bediening.

Ik hoop dat het eem beetje duidelijk is.

Groeten,
Walter Delmee

Download Attachment: zolderbaan_20070928_203348_20080117_230725_20080225_222808_20080304_210929_20080419_122529.bck
228,01 KB


Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 19 apr 2008 :  13:35:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Walter D.,

mooi dat je het voor elkaar hebt, de aanhouder wint,

met vriendelijke groet,

Walter Wissels

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina