Auteur |
Onderwerp  |
|
Ferwerdag
Netherlands
11 berichten |
Geplaatst - 13 apr 2008 : 20:28:33
|
hallo,
Na veel monnikenwerk om koploper te gaan gebruiken voor mijn baan ben ik zover om de interface van marklin op comp. aan te sluiten ..en door koploper laten herkennen. Nu daagt mij iets dat er wat soldeeerwerk verricht moet worden aan de stekker die in de com1 geplugt moet worden maar kan het op deze site niet vinden , althans ik niet . Heeft iemand van jullie een schema hoe die draadjes aan de stekker gesoldeerd moet worden ?? Bij voorbaat dank ..en als het lukt dan .....vol verwachting  Groet
George Ferwerda |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 13 apr 2008 : 20:37:58
|
Gekopieerd uit de handleiding van Koploper....
quote: Hoe moet de kabel tussen de Pc en de centrale interface van Märklin worden gemaakt De Märklin interface heeft een afwijkende connector. Aan de Pc kant hangt het af van jouw computer. De kabel tussen de interface van Märklin en de Pc moet als volgt worden gesoldeerd:
Interface_______9-polig___25-polig 1 (RD)__________3_________2 (TD) 3 (GND)_________5_________7 (GND) 4 (TD)__________2_________3 (RD) 5 (RTS)_________8_________5 (CTS)
Bij de 9 polige connector moeten bij de Pc de pinnen 1,4 en 6 worden doorverbonden. Bij de 25 polige connector moeten de pinnen 6,8 en 20 worden doorverbonden.
Mvg, Paul. |
 |
|
corne_mo
186 Posts |
Geplaatst - 13 apr 2008 : 20:58:21
|
Eventueel kun je dit ook nog eens verifieren op de amerikaanse marklin (fan)site. Moet je wel even googelen want ik heb het specifieke adres zo niet bij de hand.
Met vriendelijke groet, Corné
Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz) |
 |
|
Ferwerdag
Netherlands
11 Posts |
Geplaatst - 13 apr 2008 : 21:08:34
|
hee das snel beiden bedankt ...kom ik weer wat dichterbij de ontknoping 
George Ferwerda |
 |