Auteur |
Onderwerp |
|
Peter Landsweers
Netherlands
54 berichten |
Geplaatst - 29 mei 2006 : 20:49:45
|
Hallo Koplopers,
Ik heb sinds gisteren Koploper werkend. Zoals geadviseerd heb ik de "simpel3" baan nagebouwd (met dank aan Chris Burger) en op mijn situatie afgestemd in Koploper (ik rij met versie 6.2). Zie bijgevoegd plaatje:
Download Attachment: simpel3.jpg 12.84 KB
Mijn vraag is of alle 6 wissels nu in Koploper gedefinieerd moeten zijn en ook in werkelijkheid moeten worden uitgerust met een aandrijving.
Daar ik in 1 richting rij, heb ik maar 3 werkende wissels nodig, de ander 3 (wissels W1, W9 en W13) zijn "meeloop" wissels aan het eind van een inhaalspoor, die ik het liefst handmatig hou (scheelt weer kosten).
Bedankt alvast voor advies, Peter |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 29 mei 2006 : 21:18:57
|
Hallo Peter,
Je hoeft als je 200% zeker weet dat je de wissels alleen maar open zal rijden geen aangedreven wissels te gebruiken. Op mijn eigen baan doe ik ook op punten waar ik daar echt zeker van ben ook geen elektrische wissels in. Wel neem ik de wissels op doch geef deze adres 0, dat wil zeggen dat deze niet door Koploper worden aangestuurd. Je kan deze wissels wel in de beveiliging opnemen.
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
pa1_hub
Netherlands
506 Posts |
Geplaatst - 29 mei 2006 : 21:20:44
|
Hallo Peter,
Wissels die opengereden worden hoeven niet perse van een andrijving voor zien te worden als je in 1 richting rijdt. Hiervan zet je het adresnummer op 0.
Met vriendelijke groet, Hub |
|
|
Peter Landsweers
Netherlands
54 Posts |
Geplaatst - 29 mei 2006 : 21:37:47
|
Paul en Hub,
Bedankt voor snelle en eenduidige advies. Ga weer snel verder met mijn testbaan.
Ik hoop dat al mijn toekomstige vragen zo snel beantwoord worden!
Bedankt en groeten, Peter
H0 gelijkstroom + Intellibox + Pentium 3-tje + Koploper 6.2 = PLEZIER |
|
|
|
Onderwerp |
|