Auteur |
Onderwerp |
|
realpolarbear
9 berichten |
Geplaatst - 17 mrt 2008 : 11:58:32
|
Hallo (behulpzame)koplopers
In onderhouden locomotiefen, zou ik graag wat willen opschonen/vewijderen, maar als ik verschillende locs wil verwijderen, krijg ik een melding, "verwijderen niet toegestaan locomotief is nog actief".
Hoe kan ik dit wel realiseren ???
Alvast bedankt Groeten Frits
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 17 mrt 2008 : 12:25:43
|
Frits,
Melding zegt toch bijna wat er aan de hand is. In het Ecos systeem MOET eerst de locomotief niet actief worden gemaakt. In onderhouden locomotieven kan je op het eerste tabblad het vinkje 'actief' uitzetten. Hierna kan je wel gewoon de locomotief verwijderen.
Mvg, Paul. |
|
|
realpolarbear
9 Posts |
Geplaatst - 17 mrt 2008 : 19:33:07
|
Paul,
Vinkje vinkje vinkje allemaal vinkjes, sorry overheen gelezen maar je hebt mij wel weer opweg geholpen
Bedankt
Groet Frits |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 17 mrt 2008 : 19:49:06
|
Frits,
Ik kan er ook niets aan doen. Aan de ene kant willen gebruikers steeds meer kunnen met Koploper en aan de andere kant wordt het voor beginnende gebruikers hierdoor steeds moeilijker. Wel probeer ik vinkjes altijd zo te zetten, dan je er initieel niets mee hoeft te doen, alleen als je daadwerkelijk van de uitgebreidere mogelijkheden gebruikt wilt gaan maken.
Helaas komt het probleem wat jij meldt om een locomotief te verwijderen alleen voor bij Ecos en Marklin CS. Er zijn problemen om zeer kort na een aansturing van de locomotief deze te verwijderen uit de database van het digitale systeem. Voor mij was dit de makkelijkste oplossing om het op deze manier te doen, temeer daar je toch niet dagelijks locs verwijderd.
Mvg, Paul. |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|