Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 125 / Bezoekers Vandaag: 12639
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Update's
 Versie 6.5
 Marklin --> Marklin CS
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PaHaSOFT

3413 berichten

Geplaatst - 12 mrt 2008 :  17:23:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koplopers,

Van mij een vraagje: zijn er inmiddels gebruikers overgestapt van Marklin naar Marklin CS en hebben het digitale systeem in de database aangepast?
Zo ja, werkt alles dan weer na aanpassen van de digitale onderdelen?

Mvg,
Paul.

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2008 :  18:49:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Paul, CS gebruikers,

na aanpassen digitale onderdelen, konden de wissels direkt aangestuurd worden.
Wel blijkt dat het noodzakelijk is om het Central Station goed af te stemmen op de wissels op de treinbaan, de functie fout aangesloten is niet langer zinvol.

De terugmeldingen los halen van de interface, aanluiten op het Central Station, nadat het aantal terugmeldunits ook bekend gemaakt waren in het Central Station, en een extra massadraad gemaakt was naar de extra massabus van de S88, naar de rails werken deze ook naar behoren,

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

Loco

Netherlands
2 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2008 :  23:53:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Ik heb alles over gezet voor het Centraal station van Marklin.
Door dat m'n baanoverzicht nog al groot was, heb ik hem opnieuw op gezet.
Nu is me opgevallen dat de wisseldecoders aan een Ecos zijn aan gesloten,(dit zie je als je op een wissel gaat staan met de muiscursor), tevens komt het voor dat dan bij de instelling per database, het digitaal systeem is gewijzigd van Marklin CS in Ecos.
Hoe dit kan weet ik niet, ben er niet achter gekomen.
Maar verder werkt het perfect, op mijn bescheiden baantje.

Vr. Gr.
Nico
Ga naar bovenaan de pagina

realpolarbear

9 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2008 :  21:57:17  Toon profiel  Reageer met citaat


Hallo beste Mensen,

ik ben nieuw hier,nu de combinatie koploper/CS/Ecos een feit is sluit ik mij graag bij dit forum aan.
ik ben sinds 2 jaar (marklin) herintreder en geniet in de schaarse vrije uurtjes van deze leuke hobby,
maar nu het volgende, ik ben ongeveer en maand in voorbereiding om het koploper verhaal eigen te maken, ik heb een nieuw ovaal met inhaal spoor gerealiseerd met 2 wisseldecoders en een terugmelder beide van Viessmann 5211/5217, geheel los van mijn bestaande baan.
alles netjes volgens de cursus en de vele andere koploper informatie
(na)gemaakt ( ik was al in het bezit van een CS en een Ecos(gewoon uittesten alletwee,ik heb ena de instalatie van Koploper 6.5 een lege database aangemaakt (die van het nieuwe ovaal had ik al klaar met alle toeters en bellen,voorbereid op de grote dag) zo dat ik in elkgeval de comunicatie kon testen van het CS, ik kan wel de update doen via mijn laptop/CS maar ik krijg met geen mogelijkheid via koploper contact met mijn CS de instellingen in koploper zijn echt niet moeilijk maar het wil maar niet lukken, mischien dat ik toch dingen over het hoofd zie of nog moet toevoegen, ik draai via de laptop op windows XP
Ik hoop op reactie van jullie,,,,alvast bedankt.

Groeten Frits
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2008 :  22:34:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Frits,

Voor mij is de eerste vraag: kan je de centrale wel benaderen vanuit je internet browser door het IP-adres op te geven?

Misschien was het ook wel handig geweest om dit in een normaal draadje te plaatsen, daar het eigenlijk niets met de upgrade naar versie 6.5 te maken heeft (alleen dat deze centrale pas nu ondersteund wordt).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

realpolarbear

9 Posts

Geplaatst - 14 mrt 2008 :  19:03:17  Toon profiel  Reageer met citaat


Dag Paul,,,

Zoals ik al berichte kan ik wel de update doen laptop/CS maar verdere
comunicatie kan ik niet voorelkaar krijgen. Dus om jou eerste vraag te beantwoorden, ik kan de centrale wel benaderen via mijn internet browser door dat ik daar het IP adres van de centrale opgegeven heb.
maar op dit moment reageerd er niet zoveel.

Groeten Frits
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 mrt 2008 :  20:22:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Frits,

Wat staat er bij globale instellingen 'Geen aansturing compoort'?

Wat staat er dan in instellingen per database tabblad algemeen: staat daar aansturen of testen? Als je verder klikt op de knop 'speciaal digitaal systeem' is bij het IP adres hetzelfde ingevuld als jij kan doen in je internetbrowser?


Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

realpolarbear

9 Posts

Geplaatst - 14 mrt 2008 :  21:46:53  Toon profiel  Reageer met citaat



Beste Paul


antwoord op jou vragen,,

"geen aan sturing compoort" is aangevinkt
tabblad algemeen 1 staat nu testen maar heb aansturen ook geprobeerd, maar staat nu op testen.
knop speciaal digitaal systeem staat IP adres 193.169.1.2 dat is een andere ip dan er standaart in stond ,maar deze heb ik verandert, ook in het CS, omdat ik ook een Ecos heb, maar wel de zelfde als in mijn internet browser.

Groet Frits
Poortnummer staat op 15471.

Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 14 mrt 2008 :  22:11:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Frits,

als geen aansturing compoort staat aangevinkt, dan staat Koploper in testmodus en zal Koploper de poort inderdaad niet aansturen, dit vinkje moet dus verwijderd worden,

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen

Bewerkt door Wissels op 14 mrt 2008 22:12:48
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 mrt 2008 :  22:30:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Frits/Walter,

Grappig: het is een vinkje wat al jaren bestaat in Koploper en ik heb daar niet aan gedacht om de naam te wijzigingen. Het kan misschien voor gebruiker verwarrend zijn dat er staat commpoort terwijl zijn digitale systeem werkt via het netwerk.

Ik zal in een volgende versie de omschrijving wijzigen in iets van "Testmode".

Frits: zoals Walter dus reeds zei het vinkje mag daar niet aan staan.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

realpolarbear

9 Posts

Geplaatst - 14 mrt 2008 :  23:51:55  Toon profiel  Reageer met citaat


Beste Paul/Walter,,,,of,,,,Walter/Paul


Ik weet niet wie ik nou eerst mijn liefde moet betuigen,,,

HIJ DOET HET!!!!!!!!!!!

Alle gekheid op een stokje , het werkt op dit moment dus kan ik verder aan de slag met dit bijzonder mooie prog,

Heren bedankt.

Groeten Frits
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 15 mrt 2008 :  08:06:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Frits,

begin maar met je levenspartner ..............

maar goed wel fijn dat je het aan de praat hebt,

Succes,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

centinus

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 04 nov 2008 :  18:55:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste medespoorders,

bedankt voor deze informatie, net wat ik nodig had.
Ik ben net in het bezit van een van de laatste cs1-en. Kreeg contact met het cs via alle pc's in het netwerk, maar net niet met degene waarvoor ik een serienummer aan paul gevraagd had.
Na het uitzetten van het bedoelde vinkje werkt het dus.
Alleen blijft de vraag waarom juist op die pc dit vinkje aanblijft terwijl alle andere netwerkstations dit niet hebben.
Of onthoudt koploper deze basisinstellingen?
Maar toch, zo zie je maar dat zelfs oudere draadjes nog zeker nut hebben.

Groet,
Centinus.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina