Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 112 / Bezoekers Vandaag: 3077
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 546
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Update's
 Versie 6.5
 Nieuwe versie 6.5 is beschikbaar
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PaHaSOFT

3413 berichten

Geplaatst - 08 mrt 2008 :  22:14:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koploper,

Er is weer een nieuwe versie van Koploper beschikbaar. Het is versie 6.5 en die kan vanaf nu (08 maart 2008 / 22:10) vanaf mijn site worden gedownload.

De meest in het oog springende wijzigingen is de ondersteuning van de Ecos en van het Marklin Central Station. Voor precies alle wijzigingen verwijs ik door naar de helpfile.

Aan de helpfile uit gevoerd in word/pdf wordt nog gewerkt. Deze zullen begin volgende week op de site worden geplaatst.

Ik wens iedereen weer veel plezier met Koploper.

Mvg,
Paul.

Jan Huchshorn

Netherlands
343 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2008 :  13:47:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul, bedankt weer voor de nieuwe versie 6.5.

Het is altijd leuk als er weer een nieuwe versie van Koploper uitkomt. Als ik het aantal wijzigingen zo eens door lees is het een hele waslijst geworden.

De geluid aan/uit optie heb ik inmiddels geprobeerd, dat is een handig knopje geworden.

De treinlengte meting lijkt me ook mooi. Ik moet eens kijken naar een geschikte plek op de baan om dat in te bouwen.

Groeten Jan.
Ga naar bovenaan de pagina

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 10 mrt 2008 :  20:36:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Paul en Corrie bedankt voor versie 6.5

Volgens mij staat er bij de lengte meting een verwisseling. Er staat:
ls gebruik wordt gemaakt van dynamische bloklengte, is een juiste lengte van een trein belangrijk. Wanneer de lengte van de trein in het rijwindow langer is dan de werkelijke lengte, is dit niet gevaarlijk. De trein neemt alleen te veel plaats in bij de dynamische blokken. Maar als de treinlengte in het rijwindow korter is dan de werkelijke lengte, kunnen botsingen ontstaan bij de blokken die gebruik maken van de dynamische lengte.

Als de trein langer is dan opgegeven in het rijwindow, dan is er gevaar voor een botsing. Is de trein korter, dan blijft er alleen meer vrije ruimte over dan Koploper denkt.
bv dynamische totale bloklengte 250 cm. er staat een trein van 200 cm, maar in het rijwindow staat 100 cm. Koploper zal er dus een trein van 100 cm achter willen zetten, wat helaas tot een ongeval leid.

Of lees ik het verkeerd?

Met vriendelijke groet,
Mels
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 10 mrt 2008 :  22:09:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Mels,

Wat heb jij waarvandaan gehaald en wat is eventueel je eigen tekst. Ik zie door de letters niet meer het verschil.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

waal01

Netherlands
38 Posts

Geplaatst - 11 mrt 2008 :  09:50:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Het is altijd weer spannend om de nieuwe mogelijkheden welke er in een volgende versie van KOPLOPER zijn bijgekomen te gaan uit proberen
wouter
Ga naar bovenaan de pagina

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 11 mrt 2008 :  16:07:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Zoals ik al opmerkte:
Of lees ik het verkeerd?

Inderdaad
Als je het eenmaal verkeerd interpreteerd, kijk je er overheen.

Sorry, het klopt zoals het in de helpfile staat.

mvg
Mels


Ga naar bovenaan de pagina

martinb

66 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2008 :  11:12:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van martinb  Reageer met citaat
Thnx!! Erg blij met de geluidsfuncties. Super blij mee.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina