Auteur |
Onderwerp |
|
ron
Netherlands
56 berichten |
Geplaatst - 04 feb 2008 : 14:15:37
|
Hallo Forumleden,
Als ik tijdens simulatie rijden het verloop wat langzamer zou willen volgen dan kan ik wel de klok vertragen met Instellingen per database Algemeen-1, maar de prossesen lopen net zo hard door. Kan ik nog iets anders doen om een langzamere gang van zaken te krijgen?
mvg Ron
Fleischmann N, TC, Par63, BMD16 |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2008 : 15:19:56
|
Ron,
Als jij bedoeld het automatisch genereren van bezemeldingen moet jij deze op het tweede tabblad in instellingen per database (menu algemeen) aanpassen.
Mvg, Paul. |
|
|
ron
Netherlands
56 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2008 : 17:25:50
|
Paul,
Bedankt voor de reactie. Dat niet alleen. Ik had "Bij testen genereer bzm" al aangevinkt. Maar ik had gehoopt (wens) dat met het vertragen van de Modeltijdklok ook het hele proces van bezetten, reserveren, vrijgeven en het in kleuren oplichten van de opeenvolgende blokken ook wat langzamer zou gaan, om het wat gemakkelijker op het Baanoverzicht te kunnen volgen.
mvg Ron
|
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2008 : 18:12:28
|
Ron,
Heb jij nu nog een vraag/wens want dat lees ik niet uit jouw reactie.
Mvg, Paul. |
|
|
fred spierenburg
Netherlands
58 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2008 : 22:59:10
|
Ron,
Bij algemeen 2 de tijd bij intervalgeneratie bezetmeldinegn bij testen verhogen van 750 naar b.v. 3000 dan zie je wat jij verwacht
groeten Fred
|
|
|
ron
Netherlands
56 Posts |
Geplaatst - 06 feb 2008 : 12:11:25
|
Fred,
Dat is inderdaad een oplossing. Bedankt voor de tip. Wel zie ik dat blijkbaar alleen de bzm in de blokken oplichten, maar niet de bzm, die ik veiligheidswege ook op de wissels heb geinstalleerd, of kan ik die ook nog activeren?
Paul,
Mijn vraag is met deze oplossing inmiddels beantwoord. Mijn wens is daarmee overbodig geworden. Maar ik ben nog wel geinteresseerd wat het doel van de versnelling resp. vertraging van de Modelklok is, terwijl in het Statusvenster de vertrektijd met dezelfde vaste snelheid blijft doortikken?
mvg Ron |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 06 feb 2008 : 13:57:08
|
Ron,
Deze werkt alleen door indien bij vaste treinroute een stop opgeheven moet worden op een bepaald tijdstip.
Mvg, Paul. |
|
|
ron
Netherlands
56 Posts |
Geplaatst - 06 feb 2008 : 14:56:55
|
Paul,
OK, weer wat geleerd. Bedankt.
mvg Ron |
|